1

توليد سريال تاریخی ۹۰قسمتی با حمايت موسس يک بانک!!!+عکس

سينماروزان: بعد از حضور احسان آقازاده جلال رسول اف مديرعامل بانک آينده در سینما و تولید آثاری نظیر «دلم میخواد»، «سمفونی تولد»، «لابی»، «دوئت»، «پرسه در شهر لاجوردی» و «بمب» و همچین سرمایه گزاریهای بانک پاسارگاد در تولید آثاری مثل «جدایی…»، «طبقه حساس»، «من دیه گو مارادونا هستم»، «بهمن» و «مرگ ماهی» که سه فیلم آخر در اکران کاملا شکست خوردند، حالا سروکله يک شخصيت بانکی در تلويزيون و آن هم در معاونت استانها پيدا شده است.

به گزارش سينماروزان «مفاخر ايران» عنوان سريالي است نودقسمتي که بناست در صداوسيماي مرکز فارس توليد شود. تفاهمنامه ساخت اين سريال با حضور علي دارابي معاونت استانها با محمد صدرهاشمي‌نژاد منعقد شده است؛ صدرهاشمي‌نژاد از جمله سرمايه‌داران مطرح کرماني است که هم موسس بانک اقتصاد نوين اولين بانک خصوصي ايران و هم مديرعامل شرکت ساختماني «استراتوس» است از سهامداران اصلی همین بانک.

پروسه تولید سریال تاریخی «مفاخر ايران» که تیم کارگردانان آن مشخص نشده و بناست برای تولید آن یک شهرک سینمایی در شیراز احداث شود، 5 تا 7 سال طول خواهد کشید.

در این سریال بناست به زندگي سعدي و حافظ و همچنين خواجوي کرماني پرداخته شود که اين آخري همشهري سرمايه گزار سريال بوده است!

محمد صدرهاشمی نژاد
محمد صدرهاشمی نژاد

علي دارابي در مراسم آغاز ساخت سريال «مفاخر ايران» در شيراز گفت: آثار حافظ و سعدي زمينه ساز گفتگو با جهان و نشان از صلح  و دوستي ايرانيان است. آثار تمدني کشور ما در تبادل، تعامل و ارتباطات جهاني که گفتگو نقش ايفا مي‌کند، پشتوانه‌اي قوي و غني است. ما مفتخريم که ديوان حافظ ،بوستان و گلستان سعدي جز صد اثر برتر جهان است. ما در خانه ، کنار قرآن کريم و مفاتيح الجنان، بوستان و گلستان و ديوان حافظ داريم و به اين افتخارات مي‌باليم و اين داشته‌هاي ماست.

معاون امور استان‌هاي صدا و سيما گفت: بسياري از صاحب نظران جهاني از جمله گوته با افتخار گفته اند که متاثر از سعدي و حافظ هستند و ما اگر به دنبال بازسازي گذشته مان هستيم بايد به سرغ آثار بزرگان برويم. رييس جمهور فرانسه به احترام سعدي، نام او را بر فرزندان خود مي‌گذارد و به تاريخ و ادبيات ايران زمين احترام گذارد. اگر به دنبال حفظ آثار فارسي و حفظ تمدن ايران و اسلام، هستيم بايد به آثار حافظ و سعدي و خواجو اهتمام بورزيم. اگر به دنبال ارايه تصويري شفاف و روشن از گفت و گو و مدارا و صلح جويي ايرانيان به جهانيان هستيم، بايد به آثار سعدي و حافظ رجوع کنيم.

دارابي گفت: اگر چه امروز در شيراز شاهد افتتاح کار سه خورشيد فرهنگی هستيم اما سریالهای قهرمان کردستان سلطان سنجر، قهرمان بختياري‌ها بي بي مريم و فرزندش شيرعلي مردان و حماسه عشاير عرب غيور ايران در برابر تجاوز انگليس در خوزستان، در مراکز استان‌هاي مختلف در حال توليد و ساخت است، اما تفاوت اين مجموعه از آن جهات است که ما براي نخستين بار در عرصه فرهنگ و هنر وارد شده ايم.

دارابي افزود: وظيفه ماست که حق ما و آنچه که استان فارس و شيراز به عنوان پايتخت فرهنگ و هنر ايران را دارد ادا کنيم. استادان و هنرمندان فارس نقش اول را در خلق، توليد و ساخت اثر خواهند داشت. تمام تلاش ما و همکاران در صدا و سيما و مرکز فارس بر اين است که از بهترين، نام آور‌ترين و مجرب‌ترين عوامل و عناصر در حوزه کارگردان، توليد و بازي براي اين کار استفاده شود و در طراز جهاني توليد خواهد شد. اميدوارم با عوامل در نظر گرفته شده، کاري فاخر و ارزشمند که تصويري از توانمندي، قابليت، ارزش‌هاي ايراني و فرهنگ و تمدن ايران را در قالب تصوير ،نمايش ، فيلم سينمايي و مجموعه سريال اين سه بزرگ به جهانيان ارايه دهيم  تا همه جهان به احترام ايران بايستد و کلاه از سر بردارد.