1

توقیف #مجبوریم و #علفزار در موزه سینما!؟

سینماروزان: عدم تخصیص سانس به دو فیلم غیرکمدی پرفروش در موزه سینما با پرسش‌هایی جدی مواجه شده.

#علفزار و #مجبوریم دو فیلم روی پرده هستند که با وجود اقبال مخاطبان از داشتن سانس در سالنهای موزه سینما محرومند. اتفاقی که با انتقاد مستقیم یا غیرمستقیم پخش‌کنندگان این دو فیلم روبرو شده و سعید خانی پخش‌کننده علفزار را واداشته که گلایه کند از تناقض رفتار مدیر موزه که داور عصرجدید هم هست!

اینکه چرا برخی کمدی‌های سطح پایین در موزه سینما، سانس دارند ولی علفزار و مجبوریم، بایکوت شده‌اند، به شدت پرسش برانگیز است؟

سعید خانی مدیر موسسه خانه فیلم در انتقاد از رویه حاکم بر موزه نوشت: موزه سینما بامدیریت مجید اسماعیلی اکران فیلم «علفزار» را در این سینما تحریم کرده! جالب که این مجموعه زیر نظر سازمان سینمایی است همانجایی که طبق قانون به این فیلم مجوز اکران داده در روزهایی که نهادی خارج از وزارت ارشاد تعامل خوبی با فیلم ها دارد این آقا هنوز نیامده دارد از مجموعه‌ای که متعلق به دولت می‌باشد اعمال نفوذ میکند. باید تاسف خورد برای جوانان این مملکت که توسط این فرد در برنامه عصر جدید کشف میشوند…واقعا کار سینمای ایران به جایی رسیده که باید از جایی که هر روز با افت مخاطب مواجه میشه مدیر آورد؟

موزه سینما در سال‌های اخیر همواره به خاطر عملکرد مدیران خود انتقاد برانگیز بوده؛ مدیر اعتدالی موزه بخش عمده بودجه فرهنگی را صرف اموری می‌کرد که بیشتر به تلاش برای شکل‌گیری آلبوم عکس شخصی شبیه بود.

مجید اسماعیلی که از داوری #عصرجدید به مدیریت موزه سینما رسیده باید هم به امور فرهنگی سر و سامان می‌داد و هم اسباب تخصیص عادلانه سانس‌ها را فراهم می‌کرد ولی در بدو امر موزه سینما را به فازی برده که پیشتر برخی سینماداران ارگانی گرفتار آن بودند.

اینکه فیلم‌های مجوزدار ارشاد-آن هم فیلم‌هایی مثل مجبوریم و علفزار که اتفاقا از منظر سینمایی قابل تامل هستند- نمی‌توانند در موزه سینما سالن داشته باشند، پیام خوبی از موزه سینما مخابره نمی‌کند.

به نظر می‌رسد موزه سینما به مدیریت مجید اسماعیلی در عین اینکه باید برنامه های خود برای بهبود عملکرد فرهنگی موزه را شفاف سازی نماید باید هرچه زودتر روند سالن‌داری در موزه سینما را اصلاح کند.

توقیف مجبوریم و علفزار در موزه سینما؟
توقیف مجبوریم و علفزار در موزه سینما؟