1

توضیحات وزیر تازه ارشاد درباره «رستاخیز» و اعلام خبری درباره راه‌اندازی یک صنف جدید برای اهالی هنر!!

سینماروزان: سیدرضا صالحی امیری وزیر ارشاد شامگاه نهم بهمن‌ماه در حاشیه مراسم افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر پاسخگوی سوال خبرنگاران بود.

به گزارش سینماروزان وزیر ارشاد پاسخگوی پرسشهایی درباره وضعیت فیلمهایی مانند «رستاخیز» بود و البته خبری را هم درباره راه اندازی صنفی جامع که تمامی اهالی هنر را دربرگیرد، اعلام کرد آن هم در شرایطی که صنفهای موجود هنر هیچ گاه نتوانسته اند کارکردی مفید برای اهالی هنر داشته باشند.

صالحی امیری درباره وضعیت فیلم‌هایی همچون «رستاخیز» اظهار کرد: فیلم «رستاخیز» را به یک کمیته حکمیت سپردیم تا پس از بررسی ابعاد آن را به ما گزارش دهند. در این راستا سه نفر از اصحاب مطرح سینما انتخاب شدند و در حال بررسی نحوه اقدام ما برای چگونگی برخورد با فیلم «رستاخیز» هستیم.

او خاطرنشان کرد: در مجموع سیاست ما حمایت از تهیه‌کننده و کارگردان فیلم «رستاخیز» است که انسان‌های بزرگی هستند و آقای درویش از افتخارات صنعت سینمای ایران است. در نتیجه طی روزهای آینده با تفاهم و هماهنگی این مسئله را حل و فصل می‌کنیم و ان‌شاءالله در آینده نزدیک خود آقای درویش نتیجه را اعلام می‌کند.

صالحی امیری درباره راه اندازی یک صنف تازه برای اهالی هنر اظهار کرد: درباره سازمان نظام صنفی با مدیران عامل خانه سینما، خانه موسیقی و خانه تئاتر و دیگر اصحاب فرهنگ و هنر جلسه کارشناسی داشتیم و جمع‌بندی این بود که سینمای ایران باید یک جهش جدید داشته باشد. این جهش تشکیل یک سازمان نظام صنفی است که همه اصحاب هنر در آن حضور فعال داشته باشند و ما مسئولیت را به خود آن‌ها بسپاریم.

او با تأکید بر اینکه با تشکیل این سازمان وزارت ارشاد نقش نظارتی خواهد داشت افزود: خوشبختانه مقدمات این کار فراهم شده و قرار شد سه حوزه صنفی پیش‌نویس را آماده کنند تا من در دولت مقدمات را آماده کنم و به مجلس بفرستیم.

او درباره دخالتهای وزارت ارشاد در امر انتخاب فیلمهای جشنواره هم گفت: آنچه درباره نمایش یا عدم نمایش فیلم‌ها مطرح می‌شود هم در حوزه انتخاب هیئت انتخاب و داوری است و من مداخله‌ای ندارم.