1

توضیحات مهدی کرم پور درباره چرایی رد پیشنهاد حضور در برنامه سینمایی شبکه چهار⇐ گفتند بدون ملزومات دستوری اما طلیعه قرار بر افق مدار جلو نرفت

سینماروزان: مهدی کرم پور کارگردان سینمای ایران بنا بود به عنوان گرداننده بخش سینمایی برنامه “چشم شب روشن” چهارشنبه ها کنار محمد صالح علا باشد اما در آحرین لحظات، او این حضور را نپذیرفت و یک منتقد محافظه کار به نام اکبر نبوی جایگزینش شد.

کرم پور در چرایی رد پیشنهاد حضور سینمایی در شبکه چهار یادداشتی را نگاشته است و آنچه بیش از همه از این یادداشت برمی آید رد پیشنهاد به دلیل عدم پای بندی مدیران سیما با قرار و مدار ابتداییست که با وی گذاشته بودند.

متن یادداشت کرم پور را بخوانید:

بنا بود چهارشنبه شب ها برنامه تخصصى سينمايى باشد و من به عنوان كارشناس هر هفته به بحث هاى نظرى و كلان تر نگاهى كنم. گپى متفاوت تر از اكران و ستاره و حاشيه شايد.

ميزبانش عزيز دل “محمد صالح علا” بود در برنامه “چشم شب روشن” گفتند بدون ملزومات دستورى و كج سليقه ى مرسوم است و مهمان و موضوع به انتخابم…كه چون طليعه ى قرار بر افق مدار جلو نرفت، از اولين دوربرگردان دور زدم.

از حسن نظر مدير شبكه چهار و ديگر مديران فرهنگى آن شبكه ممنونم…پيش از آن نيز در آغاز و پيش از ضبط برنامه “هفت”، “فريدون جيرانى” عزيز به مهر پيشنهاد اجرا داد و گفتم كه چنان كه در نظر دارم، نمى شود و نمى توانم…

سال گذشته هم، در بدو شكل گيرى برنامه “سينما دو” به لطف مدير اديبش، به اتاق فكر و اجرا دعوت كردند و…اما خود را گزينه ى درست اجراى اين برنامه نيافتم…و چون معتقدم در همه ى موارد دوستانى هستند كه كارشان را بهتر از من انجام مى دهند، هر بار و اين بار عذر مكرر خواستم.

اين را نوشتم براى پايان اخبار و شايعات چند باره ى اين روزها مبنى بر اجراى چنين برنامه اى كه مسبوق به كرات بود، تا خيال همه را راحت كنم كه بسيار گرفتار مراحل نهايى فيلم “سوفى و ديوانه” ام و همان حضور گاه به گاه دانشگاهى و جريده و مجاز هم برايم بسيار دشوار است.

بيش از اين نيز در اين اوقات كم ياب اگر وقتى باقى بماند، ترجيحم ديدن فيلم هاى مهم اين فصل جهان يا خواندن كتابى ست در گوشه ى گم شده ى فراغت. منت تان بر چشم از ابراز لطف ها و پى گيرى تان. هم دوستان. هم مهربانان نشناخته ام. يا حق.