1

توضیحات سازنده آثار ارگانی درباره ساخت فیلم سردار سلیمانی توسط اصغر فرهادی!

سینماروزان: همزمان با سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، بحث فیلمسازی درباره این شهید، داغ شده است.

به گزارش سینماروزان بعد از آن که فیلمسازی حاتمی‌کیا درباره سردار تکذیب شد و مسعود ده‌نمکی نیز فیلمسازی درباره این شهید را الویت نزدیکان آن شهید دانست، حالا یک فیلمساز تازه‌کار ارزشی در این باره حرف زده است.

محمدهادی نائیجی کارگردانی که یک اپیزود از فیلم ارگانی “هیهات” محصول اوج و فیلمی ارگانی با نام “حق سکوت” محصول حوزه را در کارنامه دارد به نیوشا روزبان در خبرگزاری مهر گفت: شهید سردار سلیمانی در طبقات فکری مختلف در جامعه محبوبیت داشته است، اما فیلمی از سوی اقشار مختلف در این زمینه تولید نشده است، این تصور از کجا آمده است؟ این تصور ناخواسته به وجود آمده است و من هادی نائیجی فکر می‌کنم که به من که نمی‌دهند فیلمی درباره حاج قاسم بسازم، پس دیگر به آن فکر نمی‌کنم.

این فیلمساز ارزشی ادامه داد: به عنوان مثال می‌توانید تصور کنید که اصغر فرهادی که از فیلمسازان موفق سینمای ایران در عرصه بین‌المللی است، روزی از تیپ فیلم‌هایی که تابه حال ساخته است، فاصله گرفته و برای حاج قاسم سلیمانی فیلم بسازد؟؟

به گزارش سینماروزان نائیجی افزود: من فکر می‌کنم، اصغر فرهادی حتی اگر دلش هم بخواهد روی موضوع سردار کار کند، فکر نمی‌کند که چنین فیلمی توسط نهادهای مختلف حمایت شده و در سبد فیلمسازی وی قرار گیرد.

این کارگردان تاکید کرد: معتقدم طبقه بندی‌های این چنینی در سینمای ایران باعث می‌شود که همه فیلمسازان به همه موضوعات فکر نکنند. البته این را هم باید بگویم که نهادهای مربوطه کمتر به فیلم‌سازانی که تا به حال فیلم‌هایی با چنین موضوعاتی نساخته‌اند، اعتماد می‌کنند.

اصغر+فرهادی+سردار+سلیمانی
اصغر+فرهادی+سردار+سلیمانی