1

توضیحات روابط عمومی جشنواره شهر درباره تأمین بودجه جشنواره⇐بودجه جشنواره هیچ ربطی به آن ۵درصد ندارد/بودجه جشنواره برآمده از درآمد سینماداری تصویرشهر در چهار پردیس مختلف پایتخت است

سینماروزان: صحبتهای دبیر جشنواره فیلم شهر درباره برگزاری جشنواره شهر با بخشی از درآمد سینماداری اسباب طرح سوالاتی را موجب شد درباره اینکه آیا بودجه این جشنواره از همان 5 درصدی می آید که شهرداری در فروش فیلمها شریک شده است؟(اینجا را بخوانید)

محمدصادق لواسانی مدیر روابط عمومی جشنواره شهر با اشاره به اینکه بودجه این جشنواره هیچ ربطی به آن 5 درصد ندارد به سینماروزان گفت: 5 درصد مورد بحث سهم شهرداری است و اصلا به حساب تصویرشهر نمی‌آید که بشود با آن جشنواره برگزار کرد.

لواسانی ادامه داد: منظور دبیر جشنواره از بودجه سینماداری درآمدی است که تصویرشهر از راه اندازی و مالکیت پردیسهای چهارگانه ملت، تماشا، راگا و رازی به دست می آورد. تصویرشهر درآمد برآمده از سینماداری را در سه حوزه تولید محصولات داستانی و مستند، برگزاری جشنواره شهر و تأمین حقوق پرسنل هزینه می‌کند.

مدیر روابط عمومی جشنواره شهر خاطرنشان ساخت: سهم سینماداری تصویرشهر از بلیت فروشی در پردیسهایش به مانند سهم همه سینماداران دیگر است یعنی 50 درصد فروش بلیت به مالک سینما می‌رسد و تنها همین درآمد است که در سه حیطه فیلمسازی، جشنواره‌داری و حقوق پرسنل صرف می‌شود.