1

توضیحات رسانه سازمان در چرایی تعلیق پخش سریال “۸۷متر”عیاری

سینماروزان: در حالی که تصور می‌شد سریال “۸۷متر”کیانوش عیاری بلافاصله بعد از “دودکش۲” روی آنتن برود، عدم پخش سریال، شبهه‌هایی را شکل داده که روزنامه جام‌جم در گزارشی، پاسخ این شبهه‌ها را داده.

طبق پرس‌و‌جوی خبرنگار روزنامه جام‌جم، مشخص شده عوامل سازنده سریال ۸۷ متر نسخه اولیه این سریال را در اختیار شبکه یک گذاشته‌اند که مورد بررسی و بازبینی هم قرار گرفته و مشکلی نداشته است. درواقع شواهد نشان می‌دهد نسخه اولیه مشکل محتوایی نداشته و توانسته رضایت شبکه را کسب کند، البته هنوز نسخه نهایی در اختیار شبکه گذاشته نشده است. به هرحال در نسخه نهایی همه بخش‌ها از جمله رنگ، صداگذاری و… وجود دارد و شبکه می‌تواند روی نسخه نهایی نظر نهایی هم بدهد. اما هنوز خبری از نسخه نهایی نشده است.

برخی رسانه‌ها ادعا کرده‌اند که قطعا پخش نشدن سریال “۸۷ متر” و جایگزینی افرا، به خاطر مسائل متن و محتوای قصه است. این در حالی است که بر اساس اطلاعاتی که خبرنگار جام‌جم به دست آورده، سریال اصلا مشکل محتوایی ندارد و شبکه درصدد است در زمانی مناسب، این سریال را پخش کند. ضمن این‌که مدیران شبکه‌های مختلف سیما موظف هستند تا بهترین تصمیم را برای پخش آثار تلویزیونی بگیرند و قرار نیست بدون برنامه‌ریزی، هر اثری که تولید شد را روانه کنداکتور شبکه کنند. بنابراین طبق تصمیم گرفته‌شده، مشخص‌شده درام خانوادگی “۸۷ متر” بهتر است در زمانی دیگر از شبکه یک روی آنتن برود و در این ایام ملودرام خانوادگی افرا، ساخته بهرنگ توفیقی پخش شود که قصه‌ای تلخ و شیرین در کنار هم دارد.

در مدتی که سریال تولید می‌شد، برخی رسانه‌ها مرتب تاکید بر طنز تلخ و طنز شیرین سریال داشتند اما کیانوش عیاری در قالب گفت‌و‌گو با رسانه‌ها تاکید کرد “۸۷ متر” جزو مجموعه‌های کاملا جدی و درامی است که فضای مخصوص به خود را دارد. البته در کنار این قالب، لحظه‌هایی را در آن می‌بینید که بازیگران لبخند می‌زنند و این خنده را روی لب بیننده هم می‌نشانند. اما به هیچ‌وجه به‌‌واسطه آن چند پلان لبخند، نباید بگویید این کار طنز و کمدی است. بنابراین طبق اطلاعات جام‌جم شبکه یک تصمیم گرفته این درام را در یک زمان مناسب روانه آنتن کند. حتی برخی رسانه‌ها اعلام کردند شاید محتوای این سریال مختص به محرم نبوده، اما این درام خانوادگی مربوط به زمان خاصی برای پخش نیست و می‌تواند هر زمانی روی آنتن برود به‌همین دلیل شبکه یک تصمیم دارد در بهترین زمان این سریال را پخش کند.