1

توضیحات حاتمی‌کیا درباره سفر به سوریه، ده‌ها پیشنهاد فیلمسازی و گفتگو با سردار سلیمانی درباره “آن ۲۳ نفر”

سینماروزان: ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سینمای دفاع مقدس که تصاویرش از سفر به سوریه و دیدار با مدافعان حرم منتشر شده بود، درباره این سفر توضیح داد.

به گزارش سینماروزان حاتمی کیا با اشاره به علت سفر به کشور سوریه به “دفاع پرس” اظهار داشت: مدت‌ها بود به دنبال فرصتی بودم به سوریه بروم، اما خیلی دیر این اتفاق برای من رقم خورد. روح من برای این سفر در تلاطم بود و با رفتن به سوریه آرامش پیدا کردم.
وی درباره شایعه فیلم ساختن در سوریه بیان کرد: سفر به سوریه با هدف فیلم‌سازی نبود؛ من هم اکنون ده‌ها گزینه و پیشنهاد فیلم‌سازی دارم و در انتخاب هر کدام از آنها مختارم، اما فعلا درباره هیچ‌کدام از موضوعات مطرح شده به نتیجه قطعی نرسیده‌ام.
سازنده فیلم «بادیگارد» در ادامه گفت: از سفر به سوریه و دیدن مناطق و جریان مقاومت خوشحالم و حالم خوب است و به دنبال تکرار این سفر هستم؛ ممکن است در آینده نزدیک دوباره به سوریه بروم. حضورم در سوریه به دلیل ساخت فیلم نیست و فقط به اعتقاداتم مرتبط است.
حاتمی‌کیا درباره پیشنهاد سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس برای ساخت فیلم سینمایی «آن بیست و سه نفر» گفت: پیشنهاد سرلشکر سلیمانی یک مسئله خصوصی بود، اما من نمی‌دانم چه کسی این پیشنهاد را رسانه‌ای کرد. من بشخصه درباره این پیشنهاد توضیحات لازم را به سرلشکر سلیمانی ارایه داده‌ام.