1

توصیف سهراب پورناظری از همکاری مجدد با همایون شجریان در “رگ خواب”⇐پر از تنوع ریتم و مشکل‌ترین آهنگی که تاکنون ساخته‌ام

سینماژورنال: سهراب پورناظری که در امتداد همکاری این سالهایش با حمید نعمت ا.. موسیقی متن “رگ خواب” وی را هم می سازد در این همکاری همایون شجریان را نیز به عنوان خواننده کنار خود دارد.

به گزارش سینماژورنال سهراب در یادداشتی که به بهانه این همکاری نگاشته از قطعه “رو سر بنه به بالین…” به عنوان قطعه تیتراژ “رگ خواب” یاد کرده و ساخت و تنظیم این قطعه را هم سختترین کار آهنگسازی خود دانسته است.

متن کامل یادداشت سهراب پورناظری را بخوانید:

رگ خواب باز هم ما را به هم رساند

“رگِ خواب” باز هم ما را به هم رساند؛ اين بار مي خواستم شيطنت نكنم و “جنون و ديوانگى” را حداقل براى يك بار هم كه شده كنار بگذارم ؛ خلاصه با اين نيت شروع كردم اما باز هم سر از راه هاى عجيب درآوردم.
اين بار هم “رفيق شفيق” و “بردارعزيزم” مانند هميشه در اين تجربه تازه و شايد همراه با ريسك تنهايم نگذاشت و دوش به دوش مرا همراهى كرد اما چه همراهي اي؟

کار بر روی غزل مولانا
“بشنويد اى دوستان اين داستان خود حقيقت نقد حال ماست آن” بر روى غزل بى همتاى “رو سر بنه به بالين “حضرت “مولوى” آهنگى ساختم ،در طول كار صداى “همايون عزيز” و توانايى هايش را در پس ذهن مرور مى كردم و دلم مي خواست اين كار فضاى تازه اي از توانش را به گوش برساند كه بعد از تدوين متوجه شدم بدون نيت قبلى بسيار پيچيده شده ؛
پر از تنوع ريتم و فراز و فرود هايى كه با توجه به تجربه ام در آواز مي توانم بگويم مشكل ترين آهنگي است كه تا به حال ساخته ام ،براى همايون جان كه آن زمان در آمريكا بود فرستادم تا گوش كند ؛ خلاصه بعد از برگشت به ايران قرار ضبط گذاشتيم و كار به انجام رسيد. هميشه از غلو و اغراق پرهيز كرده ام ؛ اما گاهى “نگفتن” بعضى مطالب به نظرم بى انصافي است و اين اثر از نظر آواز به حدى قدرتمند شده كه حيفم آمد اين مطلب ناگفته بماند؛

صدای همایون در اوج پختگی است
من بايد اين خبر را بدهم كه “صداى همايون”امروز در اوج “قدرت و پختگي است” در نت هايي كه انتهاى وسعت صداى مردان است “رنگى” را شنيدم كه كم نظير است، كلام قدرتمند و احساس درست همه در كنار هم يعنى خواننده كامل.

بر حسب دوستى و رفاقت شايد من نبايد اين “مدح” را بگويم اما باور كنيد “حيفم” آمد خداوند پاسبان فره ايزديش باد.