1

توزیع بلیتهای ارگانی برای “یتیم خانه ایران”+عکس و توضیحات سخنگوی شورای نمایش

سینماروزان: “یتیم خانه ایران” از جمله آثار تاریخی قابل بحث سالهای اخیر سینمای ایران است که فارغ از ضعفهای دراماتیک در حیطه هایی مانند طراحی صحنه و البته تصویربرداری جزو استانداردترین آثار گونه تاریخی سینمای ماست.

به گزارش سینماروزان با این حال فیلم به دلایل مختلف که شاید اصلی ترین آن درست معرفی نشدن و تأکید بر کمیت تبلیغات به جای کیفیت است نتوانسته فروش در خور توجهی داشته باشد.

شاید همین امر موجب شده در روزهای گذشته بلیتهای مهمان ویژه این فیلم در برخی ارگانها و نهادها توزیع شود؛ جالب اینجاست برخلاف روال مرسوم بلیتهای ارگانی که امکان استفاده از آنها فقط در سینماهایی خاص و عمدتا کم مخاطب وجود دارد با بلیتهای مهمان ویژه “یتیم خانه ایران” می توان در تمامی سینماهایی که فیلم را نمایش می دهند و از جمله پردیسهای سینمایی فیلم را دید.

سخنگوی شورای صنفی نمایش: منع قانونی ندارد

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه بسته به تعداد هفته ای که برای اکران فیلم قرارداد بسته شده است می توان بلیتهای نیم بها و تخفیف دار توزیع کرد به سینماروزان گفت: اگر قرارداد اکران فیلم برای 2 هفته باشد پخش بلیتهای تخفیف‌دار در 2 هفته اول مشکلی ندارد و بعد از 2 هفته قانونی نیست. اگر قرارداد اکران برای 4 هفته باشد پخش بلیتهای تخفیف‌دار بعد از 4 هفته قانونی نیست و در هر دو مورد هم اگر فیلم کف فروش‌اش را در 2 یا 4 هفته ابتدایی حفظ کرده باشد نباید برای آن بلیت تخفیف‌دار توزیع کرد.

فرجی درباره “یتیم خانه ایران” بیان کرد: قرارداد اکران این فیلم 4 هفته در سرگروه است و توزیع بلیتها برای آن در زمان فعلی که هنوز 4 هفته پر نشده و فیلم در هفته سوم اکران قرار دارد، منع قانونی ندارد.

بلیتهای مهمان ویژه "یتیم خانه ایران"
بلیتهای مهمان ویژه “یتیم خانه ایران”