1

توجیه مجری «مسابقه محله» در چرایی ماندن در فضای سه دهه قبل⇐همیشه گفته‌اند که قدیمی‌ترها بهترند!/پس ما هم همان ساختار قدیمی را ادامه می‌دهیم!!

سینماروزان: مسعود روشن پژوه مجری «مسابقه محله» نزدیک به سه دهه است که این مسابقه میدانی را با یک فرمت و الگوی ثابت اجرا میکند و به مانند بهرام شفیع و «ورزش و مردم»ش ابایی هم ندارد از اینکه به واسطه این تکرار مکررات مورد نقد واقع شود.

روشن پژوه نوروز امسال هم «مسابقه محله» را به همان شیوه قدیمی و با رفتن میان کودکان و نوجوانان محله های مختلف اجرا کرد. مجری «مسابقه محله» در توجیه چرایی ماندن در فضای سه دهه قبل به «جام جم» گفت: همیشه گفته‌اند که قدیمی‌ترها بهترند ! به همین دلیل ما هم همان ساختار قدیمی را ادامه می‌دهیم. اما واقعیت این است که محتوای این مسابقه، ساختارش را طراحی می‌کند و ذات آن به‌گونه‌ای است که باید همینجوری ادامه‌اش بدهیم.

روشن پژوه با اشاراتی که برنامه هایی نظیر «خندوانه» و «دورهمی» را تداعی میکند ادامه داد: اگر قرار باشد «مسابقه محله» تغییر کند مثلا باید آن را در استودیو و دکور اجرا کنیم که با تعداد زیاد شرکت‌کننده و تماشاچی امکانش کم است و از آن طرف هیجان آن کم می‌شود. «مسابقه محله» یک کار میدانی است که در میان مردم اجرا می‌شود و شور و هیجان مردم آن را زنده نگه داشته است. اگر بخواهم ایتم‌های جدید به آن اضافه کنم و یا در دکور ضبط‌اش کنم حتما هیجان آن کم می‌شود و دیگر مسابقه محله‌ای که در شهرهای مختلف آن را ضبط می‌کنیم، نخواهد بود.