1

توجیه شورای عالی اکران درباره امتداد نمایش فوتبال در سینماها⇐ سالن سینما به جای استادیوم، فضایی را فراهم می‌کند تا زنان و مردان کنار هم فوتبال ببینند!!!⇔پرسش اول: آیا شورای عالی اکران به راه افتاده برای حل یا تغییر مسیر حل مشکل حضور بانوان در استادیومها؟؟/پرسش دوم: آیا جایگزینی پخش سینمایی فوتبال با حل مشکل حضور بانوان در استادیومها، نمی‌تواند گریزی ایجاد کند برای آنها که نمی‌خواهند مشکل حضور بانوان در استادیومها حل شود؟؟

سینماروزان/محمد شاکری: همان طور که پیش بینی می‌شد با آغاز نیمه دوم سال حجم فیلمهای روی پرده مدام بیشتر و بیشتر شد و باز هم مطابق پیش‌بینی ها این افزایش کمّی، تبعیضی عجیب را در تخصیص سالن میان آثار مختلف فراهم کرده به طوری که فیلمهای بالانشین جدول گاهی تا 40 برابر فیلمهای پایین‌نشین، سالن دارند!!!

در این اوضاع نه تنها کمترین اقدام محسوس عملیاتی برای ایجاد عدالتی نسبی در اکران مشاهده نمیشود که با امتداد نمایش فوتبال در سینماها به بهانه فینال باشگاههای آسیا، همچنان نقطه نظر سینماگران مختلف درباره بی‌ربط بودن نمایش فوتبال در سالنهایی که برای پخش فیلم احداث شده‌اند، بی‌اهمیت شمرده میشود.

علی سرتیپی سخنگوی شورای عالی اکران هم در توجیه امتداد نمایش فوتبال در سینماها به «ایلنا» گفته است: در همه جای دنیا خانم‌ها می‌توانند به راحتی به ورزشگاه‌ها بروند و در کنار خانواده خود فوتبال را تماشا کنند اما در ایران این امکان وجود ندارد و سالن سینما به جای استادیوم، فوتبال فضایی را به وجود می‌آورد تا زنان به راحتی در کنار خانواده خود مسابقات فوتبال را تماشا کنند.

اولین و مهمترین پرسش منتج از صحبتهای سرتیپی آن است که آیا شورای عالی اکران راه افتاده برای حل یا تغییر مسیر حل مشکل حضور بانوان در استادیومها!؟؟

اینکه بعد از سالها هنوز مشکل حضور بانوان ایرانی در استادیومها حل نشده چه ربطی دارد به شورای عالی اکران؟؟ بماند که همین توجیه نمایش فوتبال در سینماها به بهانه عدم حضور بانوان در استادیومها خودش می‌تواند نوعی هدایت به سمت عدم حل مشکل حضور بانوان در استادیومها باشد!!

شورای عالی اکران خیلی که هنر کند باید اسباب ایجاد عدالتی نسبی در توزیع سالن میان فیلمهای مختلف را فراهم کند تا فقط معدودی پخش‌کننده نباشند که درآمدهایی میلیاردی از اکران داشته باشند و مابقی سرشان بی کلاه بماند. جز این است؟؟ پس چرا این شورا به دنبال توجیه پخش فوتبال در سینماها با دستاویزهایی نظیر حل مشکل حضور بانوان در استادیومهاست؟؟