1

تهیه کننده «قاتل اهلی» بیان کرد⇐ارشاد بود که به کیمیایی پیشنهاد داد با تهیه‌کننده‌ای دیگر{به جز خودش} کار کند/به کیمیایی نام چند تهیه‌کننده را گفتند و این خودش بود که خواست با من کار کند/گفتند یک و نیم میلیارد بابت این فیلم به کیمیایی وام می‌دهیم اما فقط یک وام ۱۳۰ میلیونی دادند!

سینماروزان: بعد از همه درگیریهایی که بر سر کم و زیاد کردن نقش پولاد در “قاتل اهلی” میان تهیه کننده و کارگردان پیش آمد بالاخره نسخه ای با تعامل طرفین آماده شد و پروانه نمایش گرفت.

به گزارش سینماروزان هنوز مشخص نیست چقدر از نماهای پولاد در نسخه پروانه گرفته کم شده ولی نکته اینجاست که برخلاف شایعاتی که درباره حمایت میلیاردی یک بانک از فیلم وجود داشت تهیه کننده به “تماشاگران” گفته فقط یک وام 130 میلیونی از فارابی گرفته که آن را هم باید پس دهد.

منصور لشکری قوچانی گفت: زمانی که مسعود کیمیایی برای ساخت “قاتل اهلی” میرود ارشاد، دوستان ارشاد و سازمان سینمایی به ایشان می گویند اگر با یک تهیه کننده کار کنی بهتر است و اسم چهار پنج تهیه کننده را به او می دهند و ایشان خودش مرا انتخاب میکند.

وی ادامه داد: دوستان ارشاد قرار بود یک و نیم میلیارد وام دهند برای فیلم که واقعا پرداخت نشده و همه حمایت یک وام 130 میلیونی است که فارابی داده. بقیه هزینه فیلم از جیب شخصیم رفته.

این تهیه کننده که سابقه تولید “خط ویژه”، “کوچه بی نام” و “هفت ماهگی” را دارد افزود: پیشنهاد تهیه کنندگی را ارشاد داده و این وام را هم به من ندادند ولی هنوز برخی دوستان می گویند تو یک و نیم میلیارد وام گرفته ای. این وام فقط وعده و وعید بود!