1

تهیه‌کننده «دندان مار» و «برج مینو» در واکنش به تقاضای مهدی کرم‌پور مبنی بر نیم‌بها کردن بلیت فیلمش⇐درک حال ملت گرفتار و رهاشده کاملا بجا است!/سهم قهرمان شما پنجره‌ایست بر دیوار بلند حصار!!!  

سینماروزان: مهدی کرم پور کارگردان “سوفی و دیوانه” روز گذشته با انتشار یادداشتی از مراسم اکران مردمی و فرش قرمز برای فیلمش انصراف داده و از شورای اکران و کلیه سینماهای نمایش دهنده آن خواست با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم بلیت این فیلم را نیم بها بفروشند.

در پی انتشار یادداشت کرم پور، محمدمهدی دادگو که در کنار مجید مدرسی تهیه کنندگی آثاری همچون “پرده آخر”، “دندان مار” و “برج مینو” را برعهده داشته یادداشتی خطاب به کرم پور نوشته و هم از فیلمش گفته و هم از پیشنهادش به شورای اکران.

متن یادداشت این تهیه کننده سینما به این شرح است:

یا حق

آقای کرم پور عزیز و محترم

با سلام

نمی دانم که می دانید من فیلم “سوفی و دیوانه” را خیلی دوست دارم. حدود بیست ماه پیش آنهم یک بار آن را دیدم و بی اغراق لحظه لحظه اش را پیش چشم دارم.

بعضی رمانها، شعر ها، فیلم ها و… را آدم باید “عاشق” باشد تا بفهمد و بگیرد. به قول شاملو: “ما نگفتیم تو تصویرش کن!”  (خطاب به ایران درودی نقاش)

دخترک؛ شهرزاد شهرگردی است که هر بار از حصار بیرون می آید، قصه ای دارد، قصه ای می سازد، نجات دهنده است، روی دیگری از “زندگی” را می نمایاند و خودش با غنائمی که از این گذار دارد، به “حصار” باز می گردد تا روزی دیگر با قصه ای دیگر…

حتا در حصار هم قبل از خواب آرزوهای کوچک را “یکی یکی” دانسته است و پخش می کند. سهم خودش پنجره ای است که بر دیوار بلند حصار نقش می زند. پنجره ای به دنیای زیبای خیال. بالا رفتیم ماست بود، قصه ما…

بازی فرش قرمز و این قضایا در شأن این فیلم نبود. خوب شد بهم زدید. درک حال ملت گرفتار و رها شده هم بجا بود.