1

تهیه‌کنندگی دبیر سابق جشنواره شهر با فیلمنامه مجری تلویزیون

سینماژورنال: سیاوش حقیقی که در آخرین دوره جشنواره شهر، دبیر این رویداد بود و متعاقب آن نیز به عنوان مستندساز به همراه گروه مذاکره کننده هسته ای به لوزان سوییس و وین رفته بود و بنا بود مستندی به نام “از مذاکره تا توافق” را بسازد(اینجا را بخوانید) مدتیست درگیر تهیه کنندگی در سینما شده است.

به گزارش سینماژورنال سیاوش حقیقی که عدم برآوردن بخشی از تعهدات مالی پرسنل جشنواره شهر، گلایه آنها را موجب شده بود بعد از تهیه فیلمی به نام “مادری” به کارگردانی یک جوان فیلم اولی به نام رقیه توکلی آن طور که به “مهر” گفته قصد دارد فیلمنامه ای از پدرام کریمی مجری تلویزیون را تهیه کند.

این فیلمنامه “رویای فرانسوی” نام دارد و حقیقی درباره روند تولید آن گفته است: اکنون پدرام کریمی در آخرین مراحل نگارش فیلمنامه اولیه «رویای فرانسوی» قرار دارد و تا چند روز آینده نسخه‌ای از آن تحویل داده می‌شود. در این مدت چندین کارگردان را نیز بررسی کرده‌ایم که با پایان نگارش نسخه اولیه فیلمنامه، درباره انتخاب تیم کارگردانی تصمیم می‌گیریم.

وی درباره محوریت این فیلمنامه و مراحل تولید آن نیز بیان کرد: فیلمنامه «رویای فرانسوی» یک کمدی سیاسی و اجتماعی با محوریت بیکاری و مهاجرت است. ۲۰ درصد فیلمبرداری این فیلم در ایران و مابقی آن در فرانسه انجام می شود به همین دلیل چندی قبل برای تکمیل تحقیقات به همراه پدرام کریمی سفری به فرانسه داشتیم که قطعا به نگارش بهتر فیلمنامه کمک می‌کند.

حقیقی توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی بلافاصله پس از پایان نگارش فیلمنامه، کارگردان آن را نهایی کرده و برای دریافت پروانه ساخت اقدام می‌کنیم؛ چراکه قصد داریم «رویای فرانسوی» را تا پایان سال جاری آماده نمایش کنیم.

حقیقی با ابراز امیدواری از همکاری با یکی از کارگردانان مطرح سینمای ایران برای تولید «رویای فرانسوی» گفت: همه سرمایه این فیلم در بخش خصوصی و توسط سیدمحمد احمدی، امیرحسین نجفی‌فرد و بنده تامین می‌شود. به همین دلیل قصد داریم فیلم را با بهترین کیفیت آماده نمایش کنیم تا مورد استقبال مخاطبان سینما قرار گیرد.