1

اظهارنظر تهیه‌کننده یک فیلم ضدّفتنه ۸۸ که با بودجه انجمن دفاع مقدس در حال تولید است⇐”عصبانی نیستم” فیلم خوبی بود

سینماژورنال: تازه ترین پروژه سینمایی مرتبط با انتخابات 88 با عنوان “ماه گرفتگی” در مسیر تولید قرار گرفته است.

به گزارش سینماژورنال “ماه گرفتگی” را مسعود اطیابی کارگردانی می کند و بودجه تولید فیلم را انجمن سینمای دفاع مقدس فراهم کرده است.

“ماه گرفتگی” مضمونی ضدفتنه 88 دارد و بیش از هر چیز ذهن را به سمت آثاری همچون “پایان نامه” و “قلاده های طلا” می برد اما جالب است که هادی انباردار تهیه کننده اثر فیلمش را بی ربط به آن دو فیلم دانسته است.

هادی انباردار  که پیش از این بیشتر در گروه تولید و تدارکات پروژه های دفاع مقدسی حضور داشته و البته در تعدادی فیلم درجه دوی دفاع مقدسی  ایفای نقشهای فرعی را برعهده داشته است با ردّ شباهت “ماه گرفتگی” با “پایان نامه” و “قلاده های طلا” به “برنا” گفته است: اصلا و ابدا چنین مسئله ای مطرح نیست، فقط جریان روایی ” ماه گرفتگی” در سال ۸۸ رخ می دهد و دیگر هیچ تشابه‌ای بین این فیلم و ۲ اثری که عنوان کردید، وجود ندارد.

“عصبانی نیستم” فیلم خوبی بود/”قلاده های طلا” اسم مناسبی نداشت

وی ادامه داده است: در رابطه با آن ۲ فیلم هم باید اعلام کنم که خالق ” پایان نامه” الان کجای سینمای ایران قرار دارد؟ اما ” قلاده های طلا”  صرفنظر از اسم نامناسبی که دارد، فیلمی بود که به هر دو جریان سال ۸۸ نقد داشت و تمام واقعیت ها را نشان داد.

این تهیه کننده افزوده است: حتی “عصبانی نیستم” هم فیلم خوبی بود که درگیر حواشی متعدد شد، شخصا ایرادتی به ساختار آن داشتم ولی با محتوای آن مشکلی ندارم.

به گزارش سینماژورنال جالب است که تهیه کننده “ماه گرفتگی” فیلم توقیفی رضا درمیشیان یعنی “عصبانی نیستم” را فیلم خوبی می‌داند اما فیلمنامه “ماه گرفتگی” را جوانی نوشته است به نام مهدی آذرپندار که بخش عمده سابقه‌اش نگارش مطالبی است علیه آثار صریح اجتماعی و از جمله “عصبانی نیستم”!(اینجا را بخوانید)

فیلمنامه ای که از وزیر تا معاون به آن ایراد گرفته‌اند

این تهیه کننده در بخش دیگری از گفتگوی خود هم اعتراف مستقیم می کند به اینکه تقریبا تمامی مدیران مرتبط با سینما از وزیر ارشاد تا رییس سازمان سینمایی و رییس اداره نظارت ارشاد عامل تغییراتی در “ماه گرفتگی” شده اند.

انباردار گفته است: حبیب ایل بیگی، حجت الله ایوبی و علی جنتی در جریان فیلمنامه ” ماه گرفتگی” قرار گرفتند و ایرادتی را به سناریو داشتند ولی بعد از اینکه سناریو دچار تغییراتی شد و در جریان این تغییرات قرار گرفتند، همین مسئله رضایت آنها را در پی داشت.