1

تهیه‌کننده “کتاب قانون” سریال زندگی یک حافظ قرآن را تولید می‌کند

سینماروزان: محسن علی‌اکبری تهیه کننده‌ای که در سینمای ایران محصولاتی نظیر “استرداد”، “کتاب قانون” و “همیشه پای یک زن در میان است” را تولید کرده است قصد تولید سریالی را دارد با محوریت زندگی فردی بیسواد که یک‌شبه حافظ قرآن شد.

به گزارش سینماروزان کربلایی کاظم ساروقی فرد بیسوادی بود که در امامزاده 72 تن ساروق به ناگاه حافظ قرآن شد و البته این مسأله توسط بسیاری از علمای معاصر وی تأیید شد.

تولید سریال برای شبکه اول سیما

محسن علی‌اکبری با اعلام خبر تولید سریال زندگی این حافظ قرآن به “مهر” گفت: در صحبتی که با شبکه یک سیما داشتیم قرار شد فیلمنامه «خوشه نور» با موضوع زندگی کربلایی کاظم ساروقی برای ماه رمضان ۹۶ آماده شود که این مجموعه هم اکنون در مرکز امور نمایش سیما در حال بررسی است.

وی افزود: طرح اصلی فیلمنامه این سریال به قلم محمدحسین لطیفی ۱۲ سال پیش نگارش شده بود اما بنا به شرایط فرصت تولید آن مهیا نبود. در حال حاضر با پیشنهاد رسانه ملی کار به جریان افتاد و بخش عمده متن هم آماده است و مبانی اصلی با شبکه یک مطرح شده تا بعد از بررسی و تایید نهایی قرارداد منعقد شده و کار را کلید بزنیم.

علی اکبری در پایان با بیان اینکه ۱۰ قسمت از این فیلمنامه ۲۶ قسمتی به طور کامل نوشته شده است، اشاره کرد: به مدت ۲ سال مرحله تحقیق و پژوهش توسط لطیفی انجام شد و در شرایط فعلی به محض نهایی شدن تصمیمات تلویزیون، ظرف ۲ماه فیلمنامه کامل شده و برای تولید آماده می شویم. در نهایت طی این هفته یا هفته آینده برآوردها انجام می‌گیرد.

اظهارات مدیر شبکه قرآن برای تولید سریال در این شبکه

روند بررسی این فیلمنامه در شرایطی است که محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن در حاشیه یک نشست خبری از ساخت فیلم «کربلایی کاظم ساروقی» در شبکه قرآن خبر داد و گفت که فیلمنامه‌ای توسط محمدحسین لطیفی درباره زندگینامه کربلایی کاظم ساروقی به دست ما رسیده از این رو ساخت این فیلم به عنوان اولین پروژه در دستور کار شبکه قرآن قرار دارد.

محمدحسین لطیفی کارگردان نیز  چندی پیش درباره این سریال گفت: من شنیده ام که قرار است ساخت این سریال آغاز شود اما باید بگویم ۱۲ سال پیش قرار بود ساخت آن را آغاز کنیم که به دلایلی این اتفاق نیفتاد. به نظرم هر موقعی که تهیه کننده بتواند با چند بازیگر قرارداد ببندد و ما بتوانیم سر صحنه حضور پیدا کنیم کار ساخت سریال آغاز شده است.