1

تهیه‌کننده «هفت ماهگی» در گفتگویی صریح بیان کرد⇐ آقای حیدریان! مسأله شورای صنفی نمایش را حل کنید؛ افرادی در شورای صنفی نمایش حضور دارند که هیچ تخصصی در مسأله اکران ندارند/ ترکیب فیلمهای سینمایی نوروز ۹۶ آنقدر عجیب و غلط است که خودبه‌خود فاقد تخصص بودن افراد شورای صنفی نمایش را برای همه روشن می‌کند

سینماروزان: منصور لشکری قوچانی جزو معدود تهیه کنندگان سینمای ایران بود که بعد از روی کار آمدن محمدمهدی حیدریان نه برایش پیام تبریک فرستاد و نه به مجیزگویی او پرداخت.

به گزارش سینماروزان این تهیه کننده که سابقه تولید آثاری همچون «خط ویژه»، «عصر یخبندان» و «کوچه بی نام» را دارد در گفتگو با «سینماپرس» هم کوشیده به رییس تازه سینما درباره مهمترین مشکلات سیستم پخش که تهیه کنندگان مستقل مدام با آن درگیرند آگاهی دهد.

لشکری قوچانی با اشاره به وضعیت شورای صنفی نمایش گفت: آقای حیدریان در اولین قدم باید مسأله شورای صنفی نمایش را حل کند؛ متأسفانه افرادی در شورای صنفی نمایش حضور دارند که هیچ تخصصی در مسأله اکران آثار سینمایی ندارند و همین امر باعث می شود تا انتخاب های نادرستی برای اکران صورت گیرد و در حق بسیاری از فیلم ها و تهیه کنندگان سینما اجحاف شود.

وی ادامه داد: شورای صنفی نمایش طی روزهای آینده برنامه یک سال نمایش سینمای ایران را می بندد و با توجه به سابقه آقای حیدریان در معاونت سینمایی توقع مان این است که ایشان بر اساس نیازهای امروز سینمای کشور کاری کنند تا عدالت پس از مدتها در مسأله اکران جاری شود. ایشان باید از نظرات کارشناسان و صاحب نظران سینما برای اکران آثار سینمایی استفاده کنند و با برنامه ریزی جامع و مدون برای آینده کاری کنند تا مشکلات متعدد اکران از میان برداشته شود و همه بتوانند در یک شرایط مساوی و برابر فیلم های شان را به اکران برسانند.

لشگری قوچانی سپس با تأکید بر اینکه انتخاب فیلم های اکران نوروزی توسط مسئولان شورای صنفی نمایش نمود کاملی از بی تخصصی شان است اظهار داشت: ترکیب فیلم های سینمایی نوروز ۹۶ آنقدر عجیب و غلط است که خود به خود فاقد تخصص بودن افراد شورای صنفی نمایش را برای همه روشن می کند.

این تهیه کننده که این روزها فیلم پرفروش «هفت ماهگی» را روی پرده دارد خاطرنشان کرد: مورد دومی که رئیس جدید سازمان سینمایی باید به آن توجه کند مسأله اقتصاد و بازرگانی سینمای کشور است؛ ایشان باید آگاه باشند که اگر منابع درآمدی سینما زیاد شود بخش عمده ای از مشکلات سینمای کشور اعم از مسائل زیرساختی  را می توان برطرف کرد.