1

تهیه‌کننده “من مادر هستم” خواهان برخورد با تحریم‌کنندگان “خانه دختر” شد

 سینماژورنال: سیدغلامرضا موسوی که این روزها مشغول تهیه فیلم «خشکسالی و دروغ» به کارگردانی پدرام علیزاده است از جمله تهیه کنندگان سینمای ایران است که اغلب سعی کرده در اظهارنظرات خویش مشی مستقل خود را داشته باشد.

به گزارش سینماژورنال این تهیه کننده که به هنگام اکران “من مادر هستم” و به سببب قرارگیری نام فیلم در فهرست آثار توقیفی حوزه هنری حواشی فراوانی را متحمل شد در یک اقدام جسورانه به انتقاد از ارگانهایی پرداخته است که قصد دارند برای فیلم دارای پروانه نمایش “خانه دختر” محدودیت فراهم کنند.

غلامرضا موسوی در گفتگویی که با “شهروند” کرده به صراحت این مساله را هم بیان کرده که اگر این روال ادامه پیدا کند هنرمندان هم برخوردهای علنی تری بروز خواهند دااد.

وزارت ارشاد به وظیفه خودش عمل کند

موسوی با اشاره به صحبتهای اخیر بیژن نوباوه نماینده مجلس که گفته بود تنها کارشناسانی که در شورای اکران هستند می‌توانند در مورد یک فیلم نظر قطعی دهند  بیان می دارد: بهترین شکل موضع‌گیری این است که وزارت ارشاد به وظیفه خودش عمل کند. من با موضع‌گیری هفته گذشته آقای بیژن نوباوه در رابطه با اکران فیلم «خانه دختر» کاملا موافق هستم.

اگر نمایندگان مجلس با فیلمی مشکل دارند، این موضوع را با وزارت ارشاد مطرح کنند

این تهیه کننده که سابقه سالها کار روزنامه نگاری هم داشته ادامه می دهد: حقیقت این است که هر کس باید کارهای خودش را انجام دهد و اگر نمایندگان مجلس با فیلمی مشکل دارند، این موضوع را با وزارت ارشاد مطرح کنند. چراکه فکر می‌کنم مهم‌ترین توقع هنرمندان از نمایندگان مجلس همین است، همین که مورد حمایت و پشتیبانی آنها قرار بگیرند. نه‌ این‌که نمایندگان مجلس در این شرایط اقتصادی سینمای ایران خودشان سبب ایجاد فضای بی‌اعتمادي و عدم امنیت برای فعالیت بیشتر هنرمندان شوند.

همه ما باید به قانون احترام بگذاریم

وی می افزاید: هنرمندان انتظار دارند اگر مجوزی برای ساخت آثارشان دریافت می‌کنند، بتوانند به درستی از آن استفاده کنند و کسی جلوی راه‌شان سنگ دیگری نیندازد. اگر هم مشکلی وجود دارد، باید قبل از صدور مجوز حل شود. نه این‌که مجوز صادر شود و گروهی براساس آن زمان و هزینه‌ای را صرف کنند و بعد تازه طرح مشکل شود. به نظرم همه ما باید به قانون احترام بگذاریم. چون احترام نگذاشتن به قانون مشکلات و حاشیه‌های زیادی را ایجاد می‌کند. در این‌جا آن جمله معروف را به یاد می‌‌آوردم«قانون بد، بهتر از بی‌قانونی است.»

باید با مراکزی که خلاف قانون عمل میکنند برخورد شود

تهیه کننده “بغض” خاطرنشان می سازد:  به غیراز کمیسیون فرهنگی که به نظر می‌رسد امسال رویکرد متفاوتی دارند، باید با دیگر مراکزی که برخلاف قانون عمل می‌کنند برخورد شود. مراکزی همچون حوزه هنری و شهرداری. اما این برخورد‌ها باید از طریق برخورد جمعی هنرمندان صورت گیرد.

هنرمندان در‌ سال ٩٤ برخوردهای علنی‌تری بروز خواهند داد

هیچ مرکز یا سازمانی حق این را ندارد که خارج از قانون عمل کند. طبیعی است که اگر چنین اتفاقی دوباره تکرار شود، هنرمندان در‌سال ٩٤ برخوردهای علنی‌تری بروز خواهند داد.