1

تهیه‌کننده «ملک سلیمان» نومید از تولید «ثارا..»⇐به‌دنبال جذب سرمایه برای تصویرسازی اتفافات ۲۳ تا ۲۵ بهمن ۵۷

سینماروزان: مجتبی فرآورده تهیه کننده‌ای که آخرین محصول تولیدی اش «ملک سلیمان» مربوط به هشت سال قبل بود در دو سال اخیر به دنبال جلب سرمایه گذار برای کارگردانی یک فیلم عاشورایی به نام «ثارا..» بود.

به گزارش سینماروزان عدم جذب سرماه برای تولید این فیلم سبب ساز آن شد که فرآورده تغییر جهت دهد و بعد از گرفتن پروانه سخت فیلمنامه ای با عنوان «سربازان گهواره» به دنبال تولید آن باشد اما گویا برای تأمین سرمایه این پروژه هم همچنان دست انداز وجود دارد.

مجتبی فرآورده در این باره به «مهر» گفت: بخشی از سرمایه این فیلم که موضوعی انقلابی دارد، فراهم شده است و ما به دنبال تامین بخشی دیگر از سرمایه آن هستیم.

وی افزود: «سربازان گهواره» روایت‌کننده اتفاقات ۲۳ تا ۲۵ بهمن ماه سال ۵۷ است. داستان از این قرار است که در جنگ خونین مردم با تانک ها، دود آتش و بوی باروت شهر را فراگرفته است و زمستان به سرعت سپری می شود، ارکان رژیم شاه یکی پس از دیگری فرو می ریزند و با کنترل شهر توسط مردم نسیم آزادی فرا رسیدن بهار را بشارت می دهد، محسن در تلاش برای دستگیری فرمانده کشتار مردم در جمعه سیاه که امتحان سختی را برای او رقم می زند پیاپی از خود می پرسد با ۱۰ هزار شهید و سینه داغدار هزاران مادر و اشک فراق کودکان یتیم ممکن است یادمان برود برای چه انقلاب کردیم؟

فرآورده عنوان کرد: تمام صحنه های این فیلم در ۲ ماه در تهران ضبط می شود و اگر شرایط مهیا شود بهمن ماه امسال ضبط را آغاز می کنیم در غیر این صورت با توجه به ضرورت های فیلمنامه فیلمبرداری را سال آینده شروع می کنیم.

این کارگردان در پایان بیان کرد: با برخی از عوامل صحبت هایی برای حضور در «سربازان گهواره» کرده ایم اما با توجه به اینکه هنوز زمان فیلمبرداری مشخص نیست قراردادی با آنها منعقد نکرده ایم.