1

تهیه‌کننده فیلمی با پیرنگ تجاوز ناپدری به دخترش گفت⇐مشکلی در دریافت پروانه ساخت و نمایش نداشتیم

سینماروزان: در آشفته بازار اکران پاییزی که با باز شدن ورودی اکران توسط شورای صنفی نمایش هفته ای یکی دو فیلم به چرخه اکران می پیوندند، فیلمهایی آسیب شناسانه روی پرده اند که علیرغم تلخی توانسته اند توجه نسبی مخاطبان را موجب شوند.

به گزارش سینماروزان از جمله این فیلمها «غیرمجاز» است ساخته حسن یکتاپناه؛ فیلمی با مضمون فرار دختران از خانه و با پیرنگ تجاوز ناپدری به دخترش! «غیرمجاز» هرچند در گروه آزاد و با حداقل سالن روی پرده رفته اما در کمتر از یک هفته نزدیک به 60 میلیونی فروش داشته است.

محمدحسین عامری پویا تهیه کننده «غیرمجاز» با اشاره به مضمون ملتهب فیلم به «سوره سینما» گفت: نام کار از ابتدا «غیرمجاز» بود و اتفاقا با محتوای اثر همخوانی کامل دارد چرا که تمام جریان هایی که در فیلم می افتد غیر مجاز است و مسأله تجاوز ناپدری و تبعات بعدی آن حتی اگر قصه قشنگی نباشد اما باید مطرح می شد. خوشبختانه در دریافت پروانه ساخت و نمایش مشکلی نداشتیم و امیدوارم با اکران این اثر در تهران و شهرستان ها بتوانیم تاثیر مثبتی در تفکر مردم جامعه مان بگذاریم.

این تهیه کننده ادامه داد: همه مردم را دعوت می کنم تا فیلم سینمایی «غیرمجاز» را ببینند. مخاطب این فیلم همه جوانان و پدر و مادرها هستند چرا که پیام آن هشدار برای خانواده هایی است که با بحران تصمیم طلاق مواجه هستند. فرزندان طلاق قربانی تصمیم نادرست پدر و مادر هستند. آنها وقتی چنین تصمیمی می گیرند بدون اینکه از عواقب کار خبر داشته باشند آسیب جدی به فرزندان وارد می کنند. «غیرمجاز» موضوع روز جامعه است و در وهله اول مخاطب آن جوانان هستند چون با دیدن این قصه می توانند به والدینی که هوای جدایی در سر دارند کمک کنند.

عامری‌پویا خاطرنشان ساخت: والدین نیز حتما باید ببینند تا متوجه شوند که اگر بچه های شان در چنین موقعیتی قرار بگیرند چه سرنوشتی در انتظارشان است و علیرغم همه دلسوزی ها متوجه شوند که با یک تصمیم خودشان آینده بچه ها را تباه می کنند.

این تهیه کننده توضیح داد: قصه این اثر پیش از این هم موضوع فیلم های سینمایی بوده است. دخترانی که از خانواده جدا می‌شوند به امید اینکه در دیار دیگری به کعبه آمال برسند اما کارگردان این فیلم با بهره گیری از تجربیات سینمایی و نگاه جامعه شناسانه اش تلاش کرد از دریچه ای دیگر به معضلات امروز نگاه کند و با زمانه پیش برود.