1

تهیه‌کننده «آینه بغل» هم به جرگه منتقدان از آشفتگی اکران پیوست و گفت: به «خجالت نکش» فقط سه سانس می‌دهند و به فیلمهای اکران اول نوروز، سانسهای فراوان!!⇔پرسش: چرا زمانی که «آینه بغل» ۲۰۰ سالن داشت و سایرین ۲۰ سالن انتقاد نمی‌کردید؟/چرا وقتی «آینه بغل» تا هفته سیزدهم روی پرده ماند و سایرین ظرف دو هفته پایین کشیده شدند گله نکردید؟

سینماروزان: اواخر پاییز سال قبل که فیلم «آینه بغل» در کوتاهترین فاصله بعد از تولید پروانه نمایش گرفته و در کوتاهترین فاصله بعد از صدور پروانه نمایش قرارداد اکرانش ثبت شد و روی پرده رفت کم نبودند سینماگرانی که به این ویژه‌خواری خرده گرفتند. امتداد اکران «آینه بغل» تا هفته سیزدهم و رساندن سقف سالنهای این فیلم به 200 هم بر دامنه انتقادات افزود.

اما تهیه کنندگان «آینه بغل» هیچ گاه انتقادات مبتنی بر ویژه خواری را نپذیرفتند و بر قانونی بودن روال اکران و عطش سینماداران برای اکران فیلمشان تأکید کردند اما از آنجا که آسیاب فیلمسوزی به نوبت است حالا امیر پروین‌حسینی یکی از تهیه کنندگان «آینه بغل» وقتی مواجه شده با کمبود سالن برای اکران فیلم تازه اش «خجالت نکش» به انتقاد از اوضاع اکران پرداخته است!!!

امیر پروین‌حسینی با گلایه از کمبود سانس برای فیلمش به «مهر» گفت: معمولا فیلم ها در ماه مبارک رمضان با افت فروش همراه است، اما «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی توانسته است فروش خوبی داشته باشد و این مسأله می تواند رتبه فیلم را در جدول فروش هفتگی بالا ببرد. متاسفانه در حال حاضر فیلم ها در سانس های کافی نمایش داده نمی شوند به عنوان مثال «خجالت نکش» در بعضی از سینماها تنها سه سانس نمایش دارد و هنوز فیلم هایی که از نوروز اکران شده اند از سانس های بیشتری برخوردار هستند.

تهیه کننده فیلم «خجالت نکش» توضیح داد: تعداد فیلم های اکران از ظرفیت سینماها بیشتر است و به دلیل کمبود سالن، بسیاری از فیلم ها به حق نمایشی خود دست پیدا نمی کنند و در گیشه دچار ضرر می شوند. فیلم های دولتی زور بیشتری نسبت به فیلم های خصوصی دارند و تبلیغات و سالن بیشتری برای نمایش در اختیار می گیرند. بخش خصوصی اشتباه می کند که همچنان در حوزه تولید سینما باقی می ماند و گویا بخش خصوصی باید کنار برود تا جا برای بخش دولتی بیشتر باز شود. متاسفانه هیچ عدالتی در زمینه تولید فیلم در بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد. در شرایطی سانس جدید در اختیار فیلم ها نمی گذارند که بلیت سانس های روزانه فیلم به طور کامل فروخته شده است و باز هم تقاضا برای تماشای فیلم وجود دارد.