1

تهیه‌کننده “آژانس شیشه‌ای” و “چ” مطرح کرد⇐با آمارهای عوام فریبانه جشن‌­ها و مهمانی‌های خصوصی نمی‌شود کارنامه مدیریتی مقبول و ماندگاری درست کرد!/چرا برخی از ارگان‌ها با شعار صیانت از بیت‌­المال به سمت کاسبی رفتند!؟/ چرا بودجه‌های عمومی کشور را هزینه پروژه‌هایی کردند که بعضاً ممکن است حتی خودشان خجالت بکشند آن‌ها را نمایش دهند؟!/چرا بودجه چند ده میلیاردی ارگانها هزینه کارهایی شد که نه تنها درآمد نداشت بلکه کوچکترین نقشی هم در رشد فکر مردم به جا نگذاشت!؟/ رزومه مدیران ده سال اخیر را منتشر کنند تا ببینیم هر کدام داماد و خواهرزاده و برادرزاده کیست!؟؟/خدا نیامرزد آن کسی که برخی کارمندان تلویزیون را به سینما آورد و مدیر کرد!/چرا قدرت ارشاد به اندازه یکی از ادارات زیرمجموعه صداوسیما است؟

سینماروزان: تهیه‌کننده فیلم‌های “آژانس شیشه‌ای” و “چ” با انتقاد از ضعف گریبانگیر ارشاد در سالهای اخیر، مهمترین دلیل افت صنعت سینما را رسوخ کارمندان تلویزیون به فضای مدیریتی آن دانست.

به گزارش سینماروزان مهدی کریمی با اشاره‌ به تلاش مدیران در مرز برکناری برای ارائه آمار کمی از فعاليت‌هاي محفلی خود به خبرگزاری ایسنا گفت: با آمارهای عوام فریبانه جشن‌­ها و مهمانی‌های خصوصی برای دوره مدیریت خود نمی‌شود کارنامه مقبول و ماندگاری درست کرد! جامعه همچون آینه نتیجه تصمیمات و کردار شما را منعکس خواهد کرد. مدیران متظاهر گذشته که حداکثر رفتارهای متحجرانه در حوزه کارهای فرهنگی داشتند نتیجه تصمیمات غلط خود را امروز در ولنگاری موجود برداشت می‌کنند.

تهیه‌کننده “رنگ خدا” و “پاداش” تاکید کرد: نهادهای حاکمیتی را نگاه کنید! ببینید خروجی آن‌ها با هزینه‌های کلان چیست. برخی از ایشان هم با شعار صیانت از بیت‌­المال به سمت کاسبی رفتند. بودجه‌های عمومی کشور را هزینه پروژه‌هایی کردند که بعضاً ممکن است حتی خودشان خجالت بکشند آن‌ها را نمایش دهند. من نمی‌گویم در این مسیر خطا وجود ندارد، بنده هم در انتخاب‌­هایم خطا دارم و هر مدیری که در حوزه فرهنگ و هنر کار می‌کند باید ضریب خطایی را برای او در نظر گرفت، چون جنس خلق کار فرهنگی و هنری این آسیب‌ها را در خود دارد؛ یعنی اگر قرار باشد هر چه می‌نویسیم یا می‌سازیم درجه یک باشد پس چرا بعد از این همه سال با ظهور و حضور اساتید شاعر و الگوهای شعری مثل حافظ و سعدی هم ردیف دیوان ماندگار ایشان نداریم؟ عرصه پهناور فرهنگ با محدودیت و دخل و تصرف توسط افکار افراد متحجر کنترل و هدایت نمی­‌شود، اینجا آگاهی بخشی و تکثرگرایی و تضارب اندیشه‌­ها اثر گذارند.

تهیه‌کننده “مربای شیرین” و “اشکان انگشتر متبرک و چند داستان دیگر” گفت: عجیب است به جای اینکه قدرت حقوقی وزارت ارشاد در دهه چهارم انقلاب رشد کرده باشد، کاری کرده‌اند که قدرتش به اندازه یکی از ادارات زیر مجموعه صداوسیما است، چون اگر حرف این رسانه را گوش ندهد تریبون ندارد، گفتگوهایشان پخش نمی‌شود و دیده نمی‌شوند؛ یعنی به جای اینکه ما مشکل تلویزیون را در تولید محتوا جستجو و حل کنیم، می‌گوییم ابتدا رقبایی که از ما جلوتر هستند را پایین بکشیم، آن هم با شعار دلسوزی و انگ ابتذال! در حالی که بعضی محصولات و تولیدات تلویزیون در این چند سال اخیر که می‌بینید، آن هم با هزینه‌هایی که برایشان شده، خجالت‌­آور و بی مخاطب هستند. صداوسیما همه چیز را در اختیار دارد؛ از کارشناسان متعهد و تحصیل‌کرده تا منابع مالی و امکانات فنی پخش سراسری و انحصاری و آن وقت نتیجه‌اش این است که بی‌توجه به جایگاه و اثربخشی بالای خود، به نام ساترا و … روی محتوای شبکه نمایش خانگی و پلتفرم‌های خصوصی نظر می­‌دهند و قصد دارند محتوای آن‌ها را زیر نظر و سلیقه‌­ایی خاص دربیاورند. متاسفانه این کار را کردند ولی مطمئن باشید به زودی مسیر دیگری باز می‌شود و آن اندیشه و کارهایی که از نظر بعضی از این آقایان دور است از جاهای دیگر بیرون‌ می‌زند، آن وقت باید حسرت بخوریم که چرا این رفتار را کردیم؟!

کریمی با اشاره‌ به ضعیف شدن جایگاه سینما اضافه کرد: آقایان! پرونده محصولات اثربخش سینمایی در حوزه داخلی و بین‌المللی هنوز قابل اعتنا و دفاع است، هنوز توفیق رسانه‌ نمایشی در افکارعمومی ما از سینماست. عذرخواهی می‌کنم از گفتن این جمله، اما خدا نیامرزد آن کسی که برخی کارمندان تلویزیون را به سینما آورد و مدیر کرد، لطمه‌ای که وزارت ارشاد از این بابت خورد بخاطر اندیشه محافظه­‌کارانه و کارمندی ایشان بود که داخل حوزه سینما پررنگ شد. تاریخ پرافتخار چهل ساله حضور ملی و بین المللی سینمای انقلاب اسلامی پیش روی ماست لطفا قدرشناس باشیم.