1

تناقضی که حتی در نظام‌نامه تازه اکران برایش تهمیدی اندیشده نشده⇐در روز شهادت حضرت زهرا(س) تمام فیلمها ممنوع‌النمایش بودند اما در روز وفات حضرت زینب(س) نمایش فیلمهای ارگانی-۴درصدی در تمام روز آزاد بود!!

سینماروزان: در مناسبتهای سوگواری مذهبی غالبا روال بر این بود که از شب مراسم سوگواری و بعد از اذان مغرب تا روز سوگواری و بعد از  اذان مغرب سینماها تعطیل بودند.

به گزارش سینماروزان و به نقل از «سینمامخاطب» با این حال در یکشنبه شب دوازدهم فرودین که شب وفات حضرت زینب(س) بود نه تنها سینماها تا ساعات ابتدایی بامداد فیلم نشان دادند بلکه در روندی عجیب مقرر شد که در روز دوشنبه سیزدهم فروردین ماه هم سینماها از 17 به بعد همه جور فیلمی نشان دهند در شرایطی که اذان مغرب حوالی 19.40 بود!!

جالبتر آنجاست که فیلمهای ارگانی-4درصدی که پر هستند از کمدیهای ناخواسته(!) در روز وفات حتی قبل از 17 هم روی پرده‌‌ بوده‌اند تا احتمالا فاصله ای بعید که میان فروش آنها و کمدی رضا عطارانی روی پرده یعنی «مصادره» افتاده را جبران کنند؟

اتفاق اخیر در حالی رخ داده که کمتر از دو ماه قبل و به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) سینماهای سراسر کشور در روز دوشنبه ۳۰ بهمن بعد از اذان مغرب حوالی ساعت ۱۸ تعطیل شده و در روز شهادت یعنی سه شنبه ۱ اسفند ماه نیز سینماهای سراسر کشور به طور کامل تعطیل بودند.

این تناقض در برنامه ریزی اکران برای ایام سوگواری که متأسفانه در نظام‌نامه تازه اکران هم برایش تمهیدی اندیشیدن نشده را چه کسی باید حل کند؟  شورای صنفی نمایش؟ شورای عالی اکران؟ رییس سازمان سینمایی؟