1

تمام مصوبات آخرین جلسه شورای صنفی نمایش⇐استارت اکران نوروزی با ظرفیت ۱۰۰ درصدی سالن‌های سینما!/اعمال قیمت جدید بلیت سینماها برای اکران نوروز!/اعلام اسامی هفت سرگروه برای هفت فیلم اکران نوروز/تخصیص اکران عیدفطر به “لامینور”مهرجویی!

سینماروزان: شورای صنفی نمایش در آخرین جلسه خود مصوبات مختلفی داشت که بخش عمده این مصوبات در سایه اعلام اسامی هفت فیلم اکران نوروز قرار گرفت.

طبق صورتجلسه شورای صنفی نمایش به اتفاق آرا با احترام به جایگاه داریوش مهرجویی در سینمای ایران ضمن تأکید بر لزوم صدور پروانه نمایش توسط وزارت ارشاد، تایید شده تا “لامینور” ساخته داریوش مهرجویی از اکران ویژه عید فطر یا هر مورد دیگری که او تمایل داشته باشد برخوردار شود.

همچنین در جلسه اخیر شورا مصوب شده است که اکران نوروزی با ظرفیت ۱۰۰ درصدی(!) سالن‌های سینما آغاز شود.

موضوع دیگری که در جلسه اخیر شورای صنفی مصوب شده به این ترتیب است که پردیس‌های تا ۶ سالن از تاریخ ۱۸ اسفندماه تمام فیلم‌های گذشته از اکران را حذف کنند منهای آثاری که بعد از جشنواره چهلم فجر روی پرده رفتند یعنی «مورچه خوار»، «عنکبوت»، «عاشق‌پیشه»، «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان»، «مرد نقره‌ای» و «مستطیل قرمز».

علاوه بر اینها شورا مصوب کرده است که از آغاز اکران نوروزی یعنی ۱۸ اسفند ماه قیمت جدید بلیت سینماها-احتمالا حدود ۴۰ هزار تومان؟- اعمال شود.

براساس مصوبه شورا، برای اکران نوروزی، هفت سرگروه سینمایی مشخص شده که شامل پردیسها و سینماهای کوروش، آزادی، بهمن، ایران‌مال، ملت، ماندانا و مگامال می‌شوند.

نحوه تخصیص فیلم‌ها به سرگروه‌های هفتگانه به این ترتیب است که «موقعیت مهدی» در سینما آزادی، «قدغن» در پردیس کوروش، «روز صفر» در سینما بهمن، «سگ‌بند» در ایران مال، «مرد بازنده» در پردیس‌ملت، «گل به خودی» در مگامال و «شادروان» در سینما ماندانا اکران می‌شوند.