1

تلاش شبكه ماهواره‌اي GEM براي استخدام نيرو از داخل كشور/یک مدیر سینمایی سابق هم دعوت به همکاری شده!

سینماژورنال: شبكه ماهواره‌اي «جم» در تلاش براي جذب نيرو از داخل كشور است، تلاشي كه نه‌تنها به صورت آگهي استخدام بلكه در دعوت مخفيانه هنرمندان نيز ديده مي‌شود.

به گزارش سینماژورنال و بنا به اطلاعات ارائه شده در “جوان” در جديدترين تلاش‌ها يكي از مديران سابق سينماي ايران از سوي اين شبكه دعوت به همكاري شده است.

 از چندي پيش شبكه ماهواره‌اي «جم» در صفحه اختصاصي خود در شبكه‌هاي اجتماعي آگهي‌هاي دعوت به همكار را منتشر كرده است و اين بار با تماس‌هاي مخفيانه با برخي از هنرمندان سينما و تلويزيون با وعده درآمد مناسب و اقامت از آنها دعوت به همكاري مي‌كند.
منبع مشكوك شبكه مرفه ماهواره‌اي 
درباره شبكه‌هاي فارسي زبان در ماهواره و اينكه چرا هر ساله شاهد ايجاد شبكه‌هاي جديدتري هستيم، تحليل‌هاي زيادي وجود دارد. از شبكه‌هاي لس‌آنجلسي كه توسط فراريان وابسته به حكومت پهلوي اداره مي‌شود گرفته تا شبكه‌هاي تجزيه‌طلب، تروريست‌ها و منافقين، شبكه‌هاي وابسته به دولت‌هاي اروپايي و امريكا و شبكه‌هايي كه گفته مي‌شود از سوي رابرت مرداك سرمايه‌دار صهيونيست حمايت مالي مي‌شوند.
شبكه « GEM » از جمله شبكه‌هايي است كه هميشه منبع اصلي تأمين مالي آن زير سؤال بوده است. اين شبكه مانند شبكه‌هاي لس‌آنجلسي نيازمند حراجي گذاشتن و جمع‌آوري صدقه از بينندگان خود نيست تا بتواند فركانس خود را حفظ كند بلكه در عوض تلاش دارد با گسترش فعاليت‌هاي خود موضوعات مختلفي را از موسيقي و ورزش گرفته تا فيلم و سريال جذب كند.
مرداک وارد می شود
حتي مي‌توان گفت فعاليت‌هاي اين شبكه حسادت ساير شبكه‌هاي ماهواره‌اي را برانگيخته است. رونق فعاليت‌هاي «GEM» آنقدر شبهه‌انگيز است كه مخالفان فرضيه ارتباط اين مجموعه را با دولت ايران مطرح مي‌كنند. اما آنچه شواهد نشان مي‌دهد اين است كه برخلاف ادعاي شخصي بودن اين شبكه، رابرت مرداك «GEM» را مانند ساير رسانه‌هاي اقماري خود مورد الطاف مالي قرار مي‌دهد.
بي‌بي‌سي فارسي در گزارشي با عنوان «آيا شبكه جم دست به دامن جمهوري اسلامي مي‌شود؟» به اين موضوع پرداخته است كه مرداك شخصاً در مورد مديريت اين شبكه ورود كرده است و سعي دارد اختلافات دروني شبكه را رفع كند.
آگهي در فيسبوك براي جذب نيرو
شبكه جم در صفحات اختصاصي خود در شبكه‌هاي اجتماعي آگهي‌هاي استخدام منتشر كرده است. اين آگهي‌ها شامل استخدام نيرو در تركيه، كشورهاي اروپايي و مالزي مي‌شود. مشاغل مورد نظر اين شبكه هم اكثراً مرتبط با برنامه‌سازي تلويزيوني است!
در يكي از اين آگهي‌ها كه مربوط به استخدام در تركيه است از افرادي كه داراي تجربه و تخصص هستند در مشاغل گوينده آذري و فارسي جهت دوبله، صدابردار، اديتور، گرافيست، مجري، مترجم زبان تركي و فروشنده حرفه‌اي مسلط به زبان تركي استانبولي دعوت به همكاري شده است.
جالب اينجاست كه اين آگهي از سوي اكثر كساني كه آن را ديده‌اند چيزي بيشتر از يك شوخي خنده‌دار نبوده است و در پاسخ‌هايي كه به اين در خواست داده‌اند براي شوخي نوشته‌اند «جوشكار نمي‌خواين؟»، «منم ظرف مي‌شورم»، «شما به من تركي ياد بده، من برات همه گزينه‌ها رو انجام ميدم»، «من براتون چايي ميارم. قبوله؟» و«مترجم فارسى به فارسى نمي‌خواين؟؟»
ايميل به هنرمندان 
به گزارش سینماژورنال شبكه « GEM » به غير از آگهي استخدام و دعوت به همكاري، روش جديدي نيز براي جذب نيرو در پيش گرفته است. در اين روش با ارسال پيام به هنرمندان و اهالي سينما، از آنان براي همكاري با اين شبكه دعوت به عمل مي‌آيد.
در صورتي كه هنرمندي تمايل به همكاري با اين شبكه داشته باشد با وي در مالزي قرار گذاشته مي‌شود. البته سابقه قرار در كشور‌هاي اروپايي و البته تركيه نيز وجود دارد.
تماس با چند مستندساز و دعوت به همکاری یک مدیر سینمایی
اين نخستين بار نيست كه كشورهاي خارجي براي جذب هنرمندان ايراني دست به كار مي‌شوند. چندين تن از سينماگران ايراني و نويسندگان با وعده‌هايي كه از سفارت‌هاي اروپايي يا واسطه‌هاي آنها دريافت كرده‌اند از ايران مهاجرت كرده و البته بعد از مدتي با افول شديد كيفيت كاريشان فراموش شده‌اند.
«جم» تاكنون با چند مستندساز براي همكاري قرار گذاشته است و در يكي از آخرين تلاش‌هاي خود با يكي از مديران سابق سينماي ايران تماس گرفته و از وي خواسته‌اند تا براي آنها برنامه‌سازي كند! كه البته با مخالفت آن مدير سينمايي مواجه شده است