1

تقدیر از «ناگفته» در شهر رشت / تور زمستانی «ناگفته» به اراک هم رسید

سینماروزان: مراسم تقدیر از “ناگفته” حافظ ناظری عصر دیروز با حضور شهرداری رشت، اعضای شورای شهر، نماینده سازمان یونسکو در استان گیلان و مدیران ارشد استانی و همچنین حضور هزار نفر از علاقه‌مندان به این اثر در تالار گفت‌وگوی شهرداری رشت برگزار شد.

بعد از استقبال پرشور مردم رشت از دو اجرای کنسرت ناگفته در 9و 10 دی ماه ، عصر روز گذشته مراسم تقدیر و جشن امضای آلبوم ناگفته در تالار گفت‌و‌گوی شهرداری رشت برگزارر شد. شهردار رشت در مراسم تقدیر از “ناگفته” گفت:هنر اصلی‌ترین کالای اقتصادی در شهر رشت است.
محمدعلی ثابت قدم با بیان این که همراهی هنرمندان بزرگی همچون شهرام وحافظ ناظری که شخصیت‌های ملی و جهانی در حوزه موسیقی هستند، در ایجاد رشت به عنوان پایگاهی برای برگزاری رویدادهای هنری ابراز امیدواری کرد و گفت:اتفاقاتی که امروز در شهر رشت شاهد هستیم موجب شده که نگاه شهروندان و همچنین ساکنان خارج از استان و کشور به سمت ما جلب شود.

امیدوارم بتوانیم خودمان را با روند جهانی هماهنگ کنیم

در ادامه مراسم حافظ ناظری خالق آلبوم “ناگفته” که از تدارک چنین برنامه‌ای از سوی شهرداری غافلگیر شده بود ، در ابتدای سخنان خود اظهار کرد : متاسفانه فرهنگ و هنر در کشور ما ارزشی ندارد و قدم‌های این‌گونه قابل ستایش است .
وی ادامه داد : خیلی خوشحالم که هرکسی در حد و اندازه خودش قدم‌های رو به جلویی در حوزه فرهنگی بر می‌دارد و شاهد زحمات شهرداری رشت با دیدگاه های جهانی برای رشت بودم به طوری‌که پیاده راه‌های رشت مرا یاد پاریس انداخت .
حافظ ناظری با اشاره به این‌که در مورد شهر رشت خیلی چیزها یاد گرفتم و فهمیدم هویت زن چقدر ارزش دارد و رشت شهر اولین ها است ابراز کرد : هم پارسال و هم امسال در کنسرت ما یک شعور و فرهنگ و بینش خاصی را از مردم این شهر دیدیم ، البته سالن برای کنسرت مناسب نبود اما سکوت و تمرکزی که حاکم بود نشان دهنده این است که درژن مردم رشت عنصر فرهنگ‌شناسی وجود دارد.
خالق آلبوم “ناگفته” افزود : همه ما آینده ایران را می‌سازیم و اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید مشکلات را هم ببینیم و از سر راه برداریم ؛ من با امید این‌که قدم کوچکی برای فرهنگ ایران بردارم بعد از ۱۵ سال به ایران برگشتم ، و وظیفه تک تک ما این است که ایران را به جهانیان بشناسانیم چون همگی زیر مجموعه ایران هستیم و امیدوارم که ما بتوانیم خودمان را با روند جهانی هماهنگ کنیم و صدای آزاد و رهایی داشته باشیم.
در پایان با این‌که بعضی از طرفداران حافظ ناظری از روند برگزاری این مراسم به دليل ازدحام بالا شكايت داشتند و نتوانسته بودند با او عکسی به یادگار بگیرند توسط محافظین به بیرون ساختمان هدایت شدند تا عکس دسته جمعی را به یادگار ثبت کنند . حافظ ناظری در میان خیل عظیم طرفداران عکس سلفی گرفت و به آن‌ها قول داد در صفحه شخصی‌اش منتشر کند .
استقبال از تور زمستانی کنسرت “ناگفته” همچنان ادامه دارد و این گروه بعد ازاجرای موفق در دو شهر بوشهر و رشت و 4نوبت به دیگر شهرهای کشور خواهد رفت. برنامه آینده این گروه سيزدهم در شهر اراک خواهد بود.