1

تقابل در هیأت مدیره خانه سینما⇐همایون اسعدیان: کانون کارگردانان قدرتمندترین صنف خانه سینماست⇔علی قائم‌مقامی: اینها نظرات شخصی اسعدیان است و نه نظر رسمی خانه سینما!!

سینماروزان: از همان زمان برگزاری انتخابات هیأت مدیره خانه سینما و اینکه همایون اسعدیان که از جمله گزینه‌های نزدیک به مدیرعامل خانه سینما بود با رأی حداقلی و به عنوان نفر ششم وارد هیأت مدیره شد و بعدتر با تأخیر و با ذکر عبارت «تعاملی بسیار مطلوب» به عنوان رییس هیأت مدیره انتخاب شد(اینجا و اینجا را بخوانید) می‌شد حدس زد که برخلاف ادوار گذشته که حلقه ای معدود برای کلیت صنف تصمیم می‌گیرند در هیأت مدیره جدید این تضارب نسبی آراست که وجود خواهد داشت.

به گزارش سینماروزان یکی از تازه ترین نمونه تضارب آرا در هیأت مدیره خانه سینما در تقابل لفظی شکل گرفته که میان همایون اسعدیان و یکی از اعضای هیأت مدیره یعنی علی قائم مقامی رخ داده است.

اسعدیان در گفتگویی تفصیلی که با «خبرآنلاین» داشته بر اهمیت کانون کارگردانان به عنوان قدرتمندترین صنف سینما تأکید کرده و از این گفته که هیأت مدیره خانه سینما در انتخابات از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد اما قائم مقامی که سخنگوی هیأت مدیره هم هست در گفتگو با «فارس» نظرات اسعدیان را کاملا نقض کرده است.

همایون اسعدیان گفته است: کانون کارگردانان همواره قدرتمندترین صنف خانه سینما بوده و خواهد بود، چه زمانی که آقای رئیسیان بودند، چه دوره‌ای که خانم بنی اعتماد بودند، چه دوره‌ای که من رئیس کانون بودم و چه زمان کمال تبریزی. باور ما با احترام به تمام صنوف خانه سینما این است که کانون کارگردانان به دلیل جایگاه کارگردان همیشه قدرت داشته است. شورای عالی تهیه‌کنندگان به لحاظ اقتصادی صنف قدرتمند خانه سینماست و کانون کارگردانان به دلیل نگاه فرهنگی که اساسا به سینما دارد همیشه از این زاویه در بالاترین جایگاه قرار داشته است.

اسعدیان درباره انتخابات گفته است: به عنوان هیئت مدیره و مدیرعامل خانه سینما و نهاد صنفی خانه سینما به هیچ عنوان از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهیم کرد.

علی قائم‌مقامی اما در واکنش به اسعدیان اعلام کرده است: نظرات مطرح شده توسط اسعدیان در ارتباط با صنوف خانه سینما و انتخابات که در یکی از خبرگزاری‌ها دیروز منتشر شده نظر رسمی هیات مدیره خانه سینما نیست و نظر شخصی ایشان است.  نظر رسمی خانه سینما از طریق سخنگو یا سایت رسمی خانه سینما اعلام می‌شود.

چه کسی درست می گوید؟؟؟

اما میان قائم مقامی و اسعدیان کدامیک درست می گوید؟

آیا واقعا آن طور که اسعدیان ادعا کرده کانون کارگردانان قدرتمندترین صنف خانه سینماست؟ اگر این طور بوده چرا در مجمع اخیر خانه سینما نماینده کانون کارگردانان که همایون اسعدیان باشد در میان 7 نفر راه یافته به هیأت مدیره به لحاظ آمار رأی در ردیف ششم یعنی یکی مانده به آخر قرار داشت؟؟؟

از آن سو اینکه اسعدیان گفته خانه سینما از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد چقدر در راستاست با تلاشهای برخی از سینماگران نزدیک ایشان نظیر مازیار میری مجری طرح فیلم کم فروش «یک روز بخصوص» در حمایت از حسن روحانی و حتی جمع آوری امضاهای تلگرامی برای حمایت از این کاندیدا؟