1

تغییر نظر دبیر فجر درباره حضور “جنایت بی‌دقت”، “مجبوریم” و چند فیلم دیگر در جشنواره امسال

سینماروزان: در حالی که دبیر جشنواره سی و نهم فجر در نشست خبری خود از منع قانونی حضور فیلمهایی که پیشتر در جشنواره‌های دیگر رونمایی شده‌اند در جشنواره فجر گفته بود ولی به تازگی محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، تغییر نظر داده و بررسی این مورد را برعهده شورای سیاستگذاری جشنواره گذاشته است.

به گزارش سینماروزان از جمله فیلمهایی که پیش از فجر در جشنواره‌های دیگر پذیرفته شدند عبارتند از:
«جنایت بی‌دقت» شهرام مکری، «مجبوریم» رضا درمیشیان، «تی‌تی» آیدا پناهنده، «نامو» نادر ساعی‌ور، «من اینجا هستم» عباس امینی، «نجیبه» مصطفی گندم‌کار، «گورکن» کاظم ملایی، «دشت خاموش» احمد بهرامی، «بندر بند» منیژه حکمت، «خط فرضی» فرنوش صمدی، «گربه سیاه» کریم امینی، «کلاغ‌ها» نقی نعمتی، «بی سر» کاوه سجادی‌حسینی، «انیما» رضا گلچین، «مهاجر کوچولو» بتین قبادی، «بوتاکس» کاوه مظاهری و «شیطان وجود ندارد» محمد رسول‌اف.

البته در این بین «دشت خاموش» سال قبل متقاضی جشنواره فجر بود که پذیرفته نشد و “محبوریم” هم در روالی عجیب در بخش رزرو‌ها قرار گرفت درحالی که حداقل ده فیلم بی‌کیفیت‌تر از آن وارد جشنواره شدند.

محمدمهدی طباطبایی‌نژاد – دبیر جشنواره فیلم فجر – با اشاره به تقاضای صاحبان این آثار برای حضور در فجر امسال به ایسنا گفت: به دلیل آنکه چنین تقاضایی از سوی دوستان به رییس سازمان سینمایی هم مطرح شده، قرار براین است که موضوع را دوباره در شورای سیاست‌گذاری مطرح کنیم و اگر شورا موافق بود می‌توانیم اطلاعیه دهیم و این مورد را اعلام کنیم؛ اما اگر شورا موافق نبود طبیعتا طبق آنچه مصوب شده این فیلم‌ها نمی‌توانند در جشنواره فجر باشند. با این حال اصل مهم برای حضور هر فیلمی در جشنواره داشتن پروانه نمایش است!!!