1

تغییر عنقریب فراخوان فجر۴۱!؟

سینماروزان/حامد مظفری: چهار ماه از انتصاب دبیر جشنواره فجر۴۱ گذشته و هنوز مدیر روابط عمومی جشنواره معرفی نشده و در این چهار ماه اغلب صفحه اجتماعی مجتبی امینی دبیر جشنواره بوده که اطلاعاتی درباره جشنواره منتشر کرده‌.

از تازه‌ترین محتواهای منتشره در صفحه اجتماعی دبیر فجر۴۱، تلاش برای احقاق آرزوی ارشا اقدسی بدلکار مرحوم است‌.

تلاشی که از آن استنباط شده به افزودن سیمرغ بدلکاری به جوایز جشنواره فجر۴۱. اتفاقی که اگر بیفتد فراخوان فجر را در همین آغاز، دستخوش تغییر می‌نماید.

یک ماه قبل که فراخوان جشنواره فجر۴۱ منتشر شد هرچند تعداد فیلم‌های آن نامعلوم بود ولی تعداد جوایز با ذکر نام معلوم شده بود و هیچ کجای فهرست جوایز نامی از بدلکاری نبود.

در میان ۲۲ سیمرغ ذکرشده در فراخوان هیچ نامی از رشته‌‌ای به نام بدلکاری برده نشده و اینکه بنا شود در رایزنی با رئیس سینما شرایط افزودن سیمرغ تازه فراهم شود فقط یک نتیجه دارد و آن هم بی توجهی به فراخوان در همین ابتدای کار.

البته که رئیس سینمای دولت سیزدهم نشان داده بی قانونی را برنمی تابد و نمونه‌اش هم تعیین تکلیف روشن و با ذکر نام فیلم‌هایی که متقاضی شرکت در جشنواره های خارجی هستند و برای همین بعید است که موافق تغییر فراخوان باشد.

می‌ماند یک راه دیگر و آن هم تجمیع نظرات مرتبط با فهرست جوایز تا یک سال آینده و سپس لحاظ کردن آنها در فراخوان فجر۴۲ که منطقی‌تر می‌نماید.

به هر حال اگر از همین ابتدا سهل گیری شود و بخواهند فراخوان را دستخوش تغییر کنند، در روزهای منتهی به جشنواره و متعاقب هر پیشنهاد و درخواست و تمنایی باید چیزی از فراخوان کم کرد یا بر آن افزود و آن گاه دیگر اعتباری نمی‌ماند برای جشنواره‌ای که در دوره ۴۱ باز هم یکپارچه بین‌المللی شده.

تغییر عنقریب فراخوان جشنواره فجر۴۱؟
تغییر عنقریب فراخوان جشنواره فجر۴۱!؟