1

تغییر سیاستگذاری در رسانه ملی؟⇐واگذاری اجرای برنامه زنده به مجری جشنواره ماهواره‌ای بلافاصله بعد از بازگشت به کشور

سینماروزان: یکم تا سوم اسفندماه امسال جشنواره ای به نام عصر که بودجه آن را اسماعیل ایزددوست مدیر شبکه تلویزیون ماهواره ای غیرمجاز pntv تأمین کرده بود در ترکیه برگزار شد.

به گزارش سینماروزان علیرغم توصیه مدیران نظارتی ارشاد مبنی بر عدم شرکت سینماگران ایرانی در این جشنواره اما نه تنها هیأت داوران این جشنواره شامل کیومرث پوراحمد، فاطمه معتمدآریا، نادر طریقت، ایراهیم شیبانی و مهدی احمدی سینماگران ایرانی بودند بلکه کلی سینماگر از ایران و برخی نیروهای رسانه ای وابسته به یک گروه سینمایی دولتی خود را به این سفر رسانده بودند تا از فرصت فراغت و دورهمی چندروزه ای که مدیر pntv برایشان فراهم کرده بود بازنمانند.

مرجان گلچين، شهرزاد كمال زاده، سام درخشاني، مجيد صالحي، مهدي كوشكي، حميدرضا قطبي، رضا درمیشیان، سام قريبيان،علي ملاقلي پور، غلامرضا موسوی، محمدرضا دلپاک، ایران انتظام و سارا سلطانی فرزند جهانبخش سلطانی سناریست فیلمهای همسرش ابراهیم ابراهیمیان از جمله سینماگران حاضر در جشنواره عصر بودند ضمن اینکه کارهای اطلاع رسانی این جشنواره را هم متصدی تولید کتابچه در یک گروه سینمایی دولتی کم مخاطب انجام میداد و البته یکی از کارمندان فارابی هم اخبار جشنواره را برای رسانه های داخل میفرستاد.

از همه عجیب تر حضور محمد سلوکی مجری شناخته شده رسانه ملی در این جشنواره ماهواره ای بود؛ سلوکی نه تنها در افتتاحیه بلکه در اختتامیه اجرای مراسم را برعهده داشت.

حالا نزدیک به ده روز بعد از اختتامیه جشنواره خبر رسیده که محمد سلوکی به عنوان مجری برنامه «سین مثل سریال» شبکه اول سیما انتخاب شده است و بناست از 21 اسفندماه هر شب حوالی ساعت 23 روی آنتن رسانه ملی برود تا از طریق این برنامه شرایط انتخاب بهترین سریالهای سال 95 فراهم شود.

اینکه از یک طرف در رسانه ملی، شبکه های ماهواره ای مدام تکفیر میشوند  و حتی برای پخش تیزرهای سینمایی در تلویزیون از تهیه کنندگان تعهد کتبی می گیرند که مبادا تیزر به ماهواره دهند ولی از طرف دیگر یک مجری شناخته شده رسانه ملی به راحتی به اجرای افتتاحیه و اختتامیه جشنواره ای متعلق به یکی از همین شبکه های ماهواره ای می پردازد و در بازگشت به کشور هم با حداقل وقفه، اجرای برنامه ای زنده در مهمترین شبکه تلویزیون به او سپرده میشود را باید یکی از بزرگترین تناقضات ماهواره ای رسانه ملی دانست!

آیا رسانه ملی قصد برخورد توأم با رأفت با همکاران شبکه های ماهوار ه ای را دارد؟ یعنی از این به بعد نیروهای برگشتی از شبکه هایی ماهواره ای مانند جم هم خواهند توانست به رسانه ملی راه یافته و روی آنتن بروند یا این رأفت فقط شامل حال یک مجری خاص یا یک شبکه ماهواره ای خاص می شود؟ این پرسشهایی است که مدیران رسانه ملی باید به آن پاسخ دهند.

برای دیدن تصویر حضور محمد سلوکی در جشنواره عصر اینجا را ببینید.