1

تعلیق تولید پروژه‌ای عاشورایی که بنا بود در بخش خصوصی تولید شود

سینماژورنال: در حالی که مجتبی فرآورده تهیه کننده “ملک سلیمان” اواخر سال 93 پروانه ساخت پروژه عاشورایی “ثار ا..” را گرفته بود بعد از حدود یک سال نتوانست بودجه تولید فیلم را فراهم کند و گویا تولید این فیلم که بعد از “سفیر”، “روز واقعه” و “رستاخیز” می توانست چهارمین پروژه عاشورایی سینمایی ایران باشد متوقف شده است.

به گزارش سینماژورنال فرآورده پیشتر از این گفته بود که بودجه تولید فیلم را در بخش خصوصی و با کمک دوستداران سیدالشهداء فراهم خواهد کرد اما بودجه تولید کار فراهم نشد و به تازگی هم خبرگزاری “مهر” از بلاتکلیفی تولید این پروژه خبر داد.

با تعلیق تولید این فیلم یک بار دیگر این فرضیه ثابت می شود که تولید محصولات فاخر مذهبی بدون حمایتهای دولتی امکان پذیر نیست و اگر هم در ظاهر از تولید چنین آثاری در بخش خصوصی صحبت می شود اما در باطن قضیه جور دیگری رقم می خورد.

این خبرگزاری نوشته است: با وجود گذشت نزدیک به یک سال از خبرسانی درباره تولید این پروژه سینمایی ساخت «ثارالله» به دلیل نبود سرمایه و منابع مالی هنوز به نتیجه نرسیده است. فرآورده که خود فیلمنامه این اثر را به نگارش درآورده و کارگردانی و تهیه کنندگی این فیلم را هم بر عهده گرفته است این روزها همچنان به دنبال تامین منابع مالی برای به تولید رساندن پروژه ای است که با موضوع نهضت امام حسین (ع) و سفر ایشان به کربلا روایت می شود.

این رسانه ادامه داده است: فرآورده پیش از این گفته بود این فیلم در بخش خصوصی تولید و هزینه های آن توسط خیرین و محبان امام حسین (ع) تامین می‌شود اما به نظر می رسد این ایده عملی نشده است و با وجود گذشت بیش از یک سال از آغاز پیش تولید این فیلم سینمایی در حالی سال ۱۳۹۴ به پایان می رسد که یکی از پروژه های فاخری که قابلیت تبدیل شدن به اثری تاثیرگذار درباره قیام سیدالشهدا را داشت، بلاتکلیف باقی مانده است.