1

تعطیلی جشن خانه سینما بخاطر فشارهای اقتصادی موجود!!!⇔پرسش: هزینه حدودا یک میلیاردی برگزاری جشن صرف چه خواهد شد؟

سینماروزان: در کوران راه افتادن کمپین «نه به افطاری روحانی» از سوی برخی از سینماگران که واکنشی بود به فشارهای اقتصادی حاکم بر جامعه، سران خانه سینما نه تنها در افطاری شرکت کردند بلکه در بیانیه ای عموم سینماگران را دعوت کردند به حضور در افطاری!

حالا فقط کمی بیش از یک ماه بعد از بی محلی به کمپین «نه به افطاری روحانی»، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما در نشست جشن خانه سینما اعلام کرده که به خاطر فشارهای موجود در جامعه جشن امسال برگزار نخواهد شد و فقط داوری مراسم صورت خواهد گرفت.

اینکه بالاخره و بعد از مدتها مدیرعامل خانه سینما ترجیح داده، در ظاهر هم که شده کنار صنف بیکار و کم کار بایستد مایه خرسندی است اما پرسش متعاقب این تصمیم چگونگی صرف هزینه ایست که در سالهای گذشته صرف برگزاری جشن شده!

مطابق اسناد منتشره توسط روزنامه «جوان» هزینه برگزاری آخرین جشن خانه سینما نزدیک به 850میلیون تومان بوده است(اینجا را بخوانید) و حالا با عدم برگزاری جشن پرسش اصلی آن است که این بودجه نزدیک به یک میلیاردی برگزاری جشن صرف چه خواهد شد؟

آیا با این یک میلیارد مقدمات راه اندازی بیمارستان جامع سینماگران کلید خواهد خورد یا آن که این رقم هنگفت صرف اموری غیر از جشن خواهد شد با کمترین سودی به حال بدنه صنف؟