1

تصویرسازی شکل تازه‌ای از بحران در تازه‌ترین فیلم علیرضا رییسیان

سینماژورنال: علیرضا رئیسیان که سال گذشته ملودرام پرفروش “دوران عاشقی” را روی پرده داشت و اخیرا هم به خاطر آن تندیس بهترین کارگردانی جشن حافظ را گرفت، به دنبال تولید تازه ترین فیلم خود “مردی بدون سایه” است.

به گزارش سینماژورنال این فیلمساز که 10 مرداد درخواست خود را به شورای پروانه ساخت ارائه کرده است درباره موضوع و حال و هوای فیلمنامه تازه‌اش گفت: این فیلمنامه هم به نوعی به همان تم مورد علاقه‌ام یعنی بحران عاطفی انسان معاصر می‌پردازد. وضعیتی که در کنار مسائل اجتماعی روز، شکل تازه‌ای از بحران را برای انسان معاصر پدید آورده است.

وی ادامه داد: این فیلمنامه تکمیل کننده دو فیلم قبلی‌ام «دوران عاشقی» و «چهل سالگی» است اما حال و هوای کاملا تازه‌ای دارد.

رئیسیان که خود تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارد درباره زمان پیش تولید آن توضیح داد: معمولا وقتی تصمیم به ساخت فیلمی می‌گیرم که مطمئن باشم آن را خواهم ساخت، مگر اینکه شرایط ویژه‌ای پدید آید اما امیدوارم تا شهریور بتوانیم پروژه را شروع کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تعدادی از عوامل کار به توافق رسیده‌ایم و خوشبختانه دوستان سینمایی همیشه همراهی خوبی با من دارند.

علیرضا رئیسیان ساخت فیلم‌هایی همچون «پرونده هاوانا»، «ایستگاه متروک»، «چهل سالگی»، «دوران عاشقی» و… را در کارنامه هنری خود دارد. آخرین فیلم او«دوران عاشقی» که سال گذشته همزمان با ایران در سه کشور آلمان، امریکا و کانادا به نمایش در آمد شاهد استقبال گسترده مخاطبین و همچنین موفقیت در جشنواره های مختلف بود و موفق شد در جشنواره سی و سوم فیلم فجر نامزد 10 سیمرغ بلورین شده و 2 سیمرغ بلورین فیلمبرداری و فیلمنامه را به خود اختصاص دهد.