1

تصمیم افسانه بایگان برای رفتن به کلاس بازیگری

سینماژورنال: افسانه بایگان بازیگر زنی که در دهه شصت و با بازی در سریال “سربداران” در کانون توجه قرار گرفت در سالهای بعد کم و بیش در سینما فعالیت داشته است.

به گزارش سینماژورنال بایگان که در این سالها بیشتر در آثاری محصول شرکت هدایت فیلم که همسرش مصطفی شایسته از بنیانگذاران آن است ایفای نقش کرده در اکران نوروزی “50 کیلو آلبالو” را روی پرده دارد.

بایگان به بهانه اکران این فیلم در گفتگویی با “شرق” سخن گفته و در خلال آن از علاقه خود برای دانستن حرف زده است.

دلم میخواهد آن فیلم دوباره ساخته شود…

این بازیگر گفته است: تلاش می‌کنم خودم را در یک چارچوب خاص محدود نکنم. حتی بارها اتفاق افتاده  از بازی‌هایم راضی نبوده‌ام. به‌گونه‌ای‌که پس از تماشای فیلم یا سریالی که در آن بازی داشته‌ام، دلم می‌خواهد  آن فیلم و مجموعه دوباره ساخته شود تا توانایی‌هایم را بهتر به نمایش بگذارم.

گاه تصمیم می گیرم به کلاس بازیگری بروم

بایگانه ادامه داده است: من هنوز به انتظاری که از خودم در عرصه بازیگری دارم، نرسیده‌ام. گاه تصمیم می‌گیرم به کلاس بازیگری بروم و همه‌چیز را دوباره مرور کنم. این نکته را شاید بتوان به‌نوعی به «دانستن بیشتر» تفسیر کرد.

هنوز با دلشوره‌ در آغاز هر بازی مواجه می‌شوم

بایگان خاطرنشان ساخته است: شاید باور نکنید؛ اما من با وجود اینکه در فیلم‌های بسیاری بازی کرده‌ام، هنوز با دلشوره‌ در آغاز هر بازی مواجه می‌شوم. مثلا در  «کافه ستاره» نیز همین دلشوره را داشتم؛ اما تمام تلاشم این بود که شخصیت را بفهمم و بعد درست بازی کنم. چه بخواهم و چه نخواهم، با نقش‌هایم زندگی می‌کنم.