1

تسویه‌حساب با کارگردان صریح‌اللهجۀ حذف شده از شورای پروانه نمایش⇐هیچ کس جواب تلفن مرا نمی‌دهد

سینماژورنال: سیدضیاءالدین دری کارگردان سریالهایی همچون “کیف انگلیسی” و “کلاه پهلوی” در تمام ماههای حضورش در شورای صدور پروانه نمایش اداره نظارت سعی می کرد هم به صراحت پاسخگوی تصمیمات شورا باشد و هم به نوبه خود از برخی تصمیمات مافوق اداره نظارت که باعث ممیزی یا توقیف فیلمها می شد انتقاد کند.

به گزارش سینماژورنال این صراحت لهجه سبب ساز آن شد که دری در نهایت حدودا یک ماه و نیم قبل از شورای پروانه نمایش حذف شود.(اینجا را بخوانید) دری در هفته های اخیر به دنبال به جریان انداختن یکی از پروژه های سینمایی اش بوده است اما آن طور که خودش گفته هیچ کدام از مدیران ارگانهای ذینفع سینمایی برای همراهی در تولید با وی همراهی نشان می دهند.

ضیاء الدین دری درباره آخرین وضعیت فعالیتهای سینمایی به “مهر” گفت: من به جز «پهلوان خشمگین» ۵ فیلمنامه دیگر هم در دست دارم اما هیچ کسی حاضر به سرمایه گذاری در این آثار نیست. درهای تمام ارگان های دولتی و خصوصی روی من بسته شده اند و دیگر به بن بست رسیده ام.

وی افزود: برای جذب سرمایه به هر کجایی که فکرش را بکنید، رفته ام اما آنها حتی حاضر به دیدن من نیستند و جواب تلفن من را هم نمی دهند. می‌دانم که آنها از روی عمد پاسخ من را نمی دهند.

دری در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط تنها کاری که من بلدم این است که فیلمنامه بنویسم. به هرحال یک روز برای یکی از آنها سرمایه جذب می‌شود اما با این وجود این روزها تنها برخی از گروه های خاص مشغول تولید هستند و این نکته ای است که می توان به آن انتقاد کرد. جالب این است که هیچ کدام از فیلمنامه های من کپی نیستند اما با این وجود باز هم دچار مشکل شده ام.