1

تسخیر تلویزیون توسط حلقه بالادستی صنف و رفقا؟⇔رسانه ملی در انتظار سریالهای تازه اسعدیان، میری، عسکرپور و…

سینماروزان: سران بالادستی خانه سینمای فعلی یا قبلی هرقدر هم که در سینما شکست بخورند و آثارشان مورد توجه قرار نگیرد باز هم آغوش باز تلویزیون در انتظار آنهاست.

به گزارش سینماروزان دو ماه قبل بود که خبر رسید همایون اسعدیان رییس هیأت مدیره خانه سینما بعد از شکست سختی که آخرین فیلمش «یک روز بخصوص» در اکران خورد بناست برای شبکه 3 تلویزیون سریال «سوگند» بسازد.(اینجا را بخوانید)

اسعدیان که با رأی حداقلی وارد هیأت مدیره خانه سینما شد اما توانست به ریاست هیأت مدیره برسد(!) «یک روز بخصوص» را در اکران نوروزی که بهترین فصل اکران است روی پرده فرستاد بدون آن که حضورش در ریاست شورای صنفی نمایش را مجالی کند برای این اکران نوروزی!!

با این حال فیلمش علیرغم انبوه تیزرهای تلویزیونی به شکست خورده مطلق اکران نوروزی بدل شد تا اسعدیان راهش را به سمت تلویزیون کج کند.

بعد از همایون اسعدیان، رفیق سالهای اخیرش مازیار میری که هم مجری طرح فیلم شکست خورده «یک روز بخصوص» بود و هم تدوینگر آن، به سراغ سریال سازی در تلویزیون آمده است.

  میری که فیلم آخر خود «سارا و آیدا» که اسعدیان مجری طرحش بود و در جشنواره توجهی برنینگیخت را احتمالا باز هم بی‌ربط به حضور اسعدیان در شورای نمایش(!؟)- در یکی از بهترین سرگروههای سینمایی یعنی آزادی آماده اکران دارد، به تأسی از اسعدیان بناست سریالی به نام «هیأت مدیره» را برای شبکه 5 تلویزیون بسازد.

به دنبال اینها محمدمهدی عسکرپور مدیرعامل خانه سینما در زمان انحلال این نهاد نیز مجددا به سمت تلویزیون آمده و قصد دارد سریالی به نام «دستت را به من بده» را برای شبکه 3 بسازد.

عسکرپور آخرین ساخته سینمایی اش «مهمان داریم» را با حمایت حوزه هنری ساخت و البته در اکران هم بلحاظ تعدد سینما وضعیت خوبی را تجربه کرد ولی در نهایت فروشش به نیم میلیارد هم نرسید تا عسکرپور به سمت تلویزیون آمده و سریال «نفس گرم» را بسازد که محصولی کاملا میان مایه محسوب می شد.

بعد از آن سریال عسکرپور باز هم نتوانست مجال کار در سینما را پیدا کند تا حالا که مجددا میخواهد به سریال سازی برای تلویزیون بپردازد. سریالی 50 قسمتی(!) به نام «دستت را به من بده» که ملودرام است. جالب است عسکرپور در حالی همچنان سنت ساخت سریالهای روتین را ادامه میدهد که خودش چندی قبل در گفتگویی به گلایه از این پرداخته بود که چرا درباره همت و باکری محصول نمایشی تولید نمی‌شود؟؟!(اینجا را بخوانید)