1

ترس انجمن سینمای جوانان از رسانه‌‌های مستقل!؟

سینماروزان/حامد مظفری: اینکه در این یک سال و با تغییر و تحول در انجمن سینمای جوانان ایران در این زیرمجموعه دولتی سینما چه گذشته بر ما معلوم نیست.

اینکه در این یک سال بودجه تولید انجمن صرف فیلمسازی چه افرادی شده و چه فیلمسازانی و چرا نتوانسته‌اند ‌از بودجه انجمن برای فیلمسازی بهره‌مند باشند، مشخص نیست. سابق بر این هر چند ماه یک بار گزارش عملکرد مالی انجمن منتشر می‌شد که در این یک سال خبری نیست.

اینکه چرا رزومه روشنی از افراد مسئول در انجمن سینمای جوانان و حتی تیم اجرایی جشنواره کوتاه در ذهن نداریم باز هم معلوم نیست.

مساله فقط این است که مهدی آذرپندار رئیس انجمن سینمای جوانان ایران در این یک سال مدیریت خود کمترین گفتگو را با رسانه‌های مستقل سینما داشته. نه تنها در کل سال هیچ دیالوگی با رسانه مستقل در کشف پاسخ پرسش‌های فوق صورت نگرفته بلکه در موعد جشنواره مدام نشست پرسش و پاسخ صورت گرفته بدون حضور رسانه‌های مستقل.

ترس انجمن سینمای جوانان از رسانه‌های مستقل!؟؟
ترس انجمن سینمای جوانان از رسانه‌های مستقل!؟؟

اینکه شماری رسانه ارگانی گیفت‌باز را گزینش کنی و با همین اقلیت نشست‌هایی را برگزار کرده و احیانا رابط خبری برنامه‌ها را نیز از کارمندان این رسانه‌ها بگماری از هر که قابل تحمل باشد از آذرپندار ی که زمانی کار رسانه می‌کرد پسندیده نیست.

درست است که مهدی آذرپندار سابقه چندانی در مدیریت سینمایی ندارد ولی اهالی رسانه او را به واسطه فعالیت رسانه ای در رجانیوز -که در حیطه کاری خویش می‌کوشید، انتظارت را برآورده کند-خوب می‌شناسند.

آذرپندار در نشست دوم جشنواره کوتاه میگوید: معتقدم اگر همدیگر را نبینیم و صله رحم نباشد سوءتفاهم‌ها بیشتر می‌شود!

باید از ایشان پرسید کِی و کجا شما خواستی پاسخگوی رسانه های مستقل باشی که به زعم‌تان این سوءتفاهم رخ ندهد؟؟ بله، الان می‌توانید بگویید ایراد از زیرمجموعه بی‌خبر از رسانه است که این نشست‌های فرمایشی بی‌خرد را ترتیب می‌دهد ولی این زیرمجموعه را چه کسی چیده برادر؟؟ جز این است که برخی از این جماعت که چهره‌شان یادآور م.ک.هاست بعد از انتصاب شما وارد انجمن شده‌اند و شما را در چنین بن‌بستی کشانده‌اند که کل نشست یکطرفه‌ات شده توجیه برگزاری جشنواره در این اوضاع؟

حامد+مظفری+منتقد+سینما+روزنامه+نگار
حامد+مظفری+منتقد+سینما+روزنامه+نگار