1

تذکر به‌جای یک رسانه مستقل⇐چطور می‌شود مازیار میری هم دبیر جشن خانه سینما باشد و هم فیلمش در ۶ رشته کاندیدای دریافت جایزه شود؟؟!!؟

سینماروزان: در حالی که حتی سینماگری متعلق به طیف اصولگرا مثل محمد خزاعی هم وقتی دبیر جشنواره فجر شد فیلم خودش «قلاده های طلا» را از بخش رقابتی کنار گذاشت اما داعیه داران اصلاح طلبی رخنه کرده در حلقه بالادستی خانه سینما بی توجه به کارمندی برای جشن، نه تنها از رقابت کنار نکشیده اند که فیلمشان در چندین رشته کاندیدا شده است.

رسانه مستقل «سینمامثبت» با اشاره به کاندیداتوری پرشمار فیلم «سارا و آیدا»ی مازیار میری در جشن خانه سینما به انتقاد از این ماجرا پرداخته که چرا مازیار میری در عین داشتن سمت دبیری اجرایی جشن، از رقابت کنار نکشیده است و از آن عجیبتر اینکه فیلمش که در کارنامه خود میری هم قابل دفاع نیست در 6 رشته کاندیدای دریافت جایزه شده است! یکی از این کاندیداتوریها هم از آن غزل شاکری فرزند فرشته طائرپور همسر مدیرعامل خانه سینما شده است!!!

«سینمامثبت» نوشته است: خانه سینما که در سال های اخیر به واسطه عملکرد ضعیف در حوزه فعالیت های صنفی با انتقادهای فراوان اهالی سینما مواجه شده، در تازه ترین اقدام درباره جشن ساله اش بازهم اقدام به خلق اتفاقی کرده که  بوی لابی گری و رانت خواری از آن به مشام می رسد. این رویداد امسال به دبیری استاد علی نصیریان برگزار می شود اما همانگونه که در نشست خبری هم مشاهده شد، استاد صرفا سمتی تشریفاتی دارد و مسوولیت های مهم به عهده دیگران است و در میان برگزار کنندگان جشن مازیار میری به عنوان دبیر اجرایی عملا همه کاره این جشن صنفی است؟؟!! حالا با اعلام کاندیداهای جشن مشخص شده «سارا و آیدا» فیلم ضعیف و کم مایه میری در شش رشته از جمله بهترین فیلم نامه و بهترین بازیگر نقش زن کاندیدا شده است! جالب اینکه در بخش بهترین بازیگر نقش زن کاندیدا کسی نیست جز غزل شاکری دختر سرکار خانم فرشته طائرپور(همسر مدیرعامل خانه سینما) عضو بانفوذ خانه سینما!!

این رسانه ادامه داده است: این اتفاق در حالی رخ داده که میری به‌خاطر مسئولیت دبیری اجرایی جشن، به طور غیرمستقیم نظارت بر شمارش آرای داوران را نیز برعهده داشته و جالبتر اینکه او بر سر دوراهی تصمیم گیری، نتوانسته بین دبیر اجرایی بودن جشن و منافع حاصل از آن و شرکت دادن فیلمش در این رویداد به جمع بندی برسد و ترجیح داده بی سر و صدا در هر دو جبهه مشغول به کار باشد!