1

تخصیص بودجه میلیاردی برای سمفا در دورانی که سینماها تقریبا تعطیل است!!؟؟+عکس

سینماروزان/کیوان بهارلویی: شفاف‌سازی مالی سازمان سینمایی درباره موسسه سینماشهر، یک پرسش کلیدی پیش‌رو می‌گذارد و آن هم چرایی صرف بودجه هنگفت برای سمفا در دوران تعطیلی تقریبی سینماها.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط سازمان سینمایی، بودجه کل سینماشهر ۴۷.۴۴میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ حدود ۴میلیارد(دقیقا ۳.۸۹میلیارد) صرف پشتیبانی شده است.

به گزارش سینماروزان در ریزهزینه‌های سینماشهر با تخصیص بودجه‌ای بیش از یک میلیارد(دقیقا ۱.۲۵۰میلیارد) برای سمفا مواجهیم و در شش ماه ابتدایی سال، ۷۰۲میلیون تومان برای پشتیبانی از سمفا هزینه شده است.

سمفا چیست؟ سامانه آنلاین ارائه اطلاعات درباره اکران و فروش آثار سینماها.

اینکه بعد از مدتها سمفا راه‌اندازی شد تا جامعیتی در اطلاعات فروش فیلمها باشد خیلی هم خوب است ولی در شرایطی که در سال ۹۹ و به علت شیوع کرونا، سینماها تقریبا تعطیل بوده‌اند چرا باز باید برای سمفا هزینه‌ای هنگفت شود؟

آیا نمی‌شد حالا که اکران تقریبا تعطیل است و سینماها فروش چندانی ندارند که نیاز به ارائه اطلاعات باشد از بودجه این بخش کم می‌شد و به بخش‌های آسیب‌دیده سینما کمک می‌شد؟

از آن گذشته چرا برای راه‌اندازی چنین سامانه‌‌ای باید از بودجه دولتی ارتزاق کرد؟ نمی‌شد به مانند سامانه‌های آنلاین حیطه‌های مختلف، کارهای اجرایی سمفا را هم به بخش خصوصی واگذاشت و صرفا نظارت بر آن را سازمان انجام دهد؟؟

گزلرش عملکرد مالی سینماشهر+ردیف ۶+صرف بودجه هنگفت برای سمفا
گزلرش عملکرد مالی سینماشهر+ردیف ۶+صرف بودجه هنگفت برای سمفا