1

تخصیص بودجه‌ای بیش از هزار میلیارد تومان برای تولید انیمیشن “محمد رسول ا..(ص)”⇔منبع تأمین بودجه مشخص نیست!

سینماروزان: بعد از تولید فیلم “محمد رسول ا..(ص)” مجید مجیدی که گفته می‌شد برای ساخت آن حدود 150 میلیارد بودجه صرف شده است، حالا یک نویسنده از تولید مجموعه‌ای انیمیشن با مضمون زندگی حضرت محمد(ص) با بودجه ای هزار میلیاردی خبر داده است ولی این را نگفته که این بودجه چگونه تأمین خواهد شد.

به گزارش سینماروزان این نویسنده امیرمسعود علمداری است که پیشتر در گروه نویسندگان انیمیشن “تهران 1500” هم حضور داشت.

سریال انیمیشن “محمد رسول ا..(ص)” با مشارکت بین المللی با بودجه ۲۶۷ میلیون دلار آمریکا و به تهیه کنندگی شرکت رائیکا تصویر همگرا (کیارش کیانی) در ایران و قسمت هایی از آن در امارات تولید خواهد شد. با احتساب دلار 3900 تومانی بودجه این سریال بیش از هزار میلیارد تومان خواهد شد.

علمداری که سرپرستی نویسندگان انیمیشن “محمد رسول ا..(ص)” را برعهده دارد با اعلام این خبر به “مهر” گفت: این سریال در ۱۰۴ قسمت ۲۲ دقیقه ای در چهار فصل در مجموع معادل ۲۲۸۸۸ دقیقه تهیه می شود که البته در حال حاضر در مرحله پیش تولید است و همچنین نگارش و طراحی آن نیز انجام می شود.

سرپرست نویسندگان این اثر افزود: دنیای کنونی بیش از جنبه رئوفت و سعه صدر اسلام و مسلمانان در معرض تبلیغات نامناسب قرار گرفته و اشاعه دین مبین اسلام را به عنوان گرایشی خشونت بار معرفی می کنند که ما در این سریال سعی داریم جنبه هایی از رحمت و مهربانی را در اسلام به نمایش درآوریم تا چهره واقعی این دین آسمانی به جهانیان معرفی شود.

از تولد پیامبر تا خلافت حضرت علی(ع)

وی افزود: داستان از ۶۰ سال قبل از تولد حضرت محمد مصطفی خاتم الانبیاء آغاز شده و تا انتهای خلافت حضرت علی(ع) ادامه دارد. بررسی لزوم مبعث حضرت محمد مصطفی(ص) در آن مقطع تاریخ و نشان دادن عمق سیاهی در جوامع و ملل مختلف و لزوم اصلاح و بازیابی سایر ادیان و راهنمایی سایر ملل توسط دین مبین اسلام از محورهای این سریال است.

استفاده از طنز، ترانه و فانتزی

این نویسنده و مدرس فیلمنامه نویسی انیمیشن اشاره کرد: از ویژگی های این انیمیشن نهایت استفاده از جذابیت های انیمیشن چون طنز، ترانه و فانتزی است. در نگارش این اثر بین المللی سعی شده است تا از ظرفیت های انیمیشن در جذب مخاطب عام و فراگیر به تمام سنین توجه شود بنابراین نگاهی متفاوت و دنیاپسند به تاریخ اسلام کرده ایم.

علمداری در پایان گفت: سریال انیمیشنی “محمد رسول الله (ص)” برای ارائه در شبکه های خانگی و شبکه های تلویزیونی اعم از داخلی و خارجی تهیه و تولید خواهد شد. تکنیک انتخابی انیمیشن سه بعدی با استفاده از نرم افزار اصلی مایا با فرمت خروجی واید اسکرین در قطع فول اچ دی (Full HD) است.