1

تحقق آرزوی بابک!

سینماروزان:: بابک حمیدیان سال ۹۵ در اکران خصوصی فیلم «ایستاده در غبار» گفته بود شیفته شخصیت شهید محمد بروجردی است و آرزو کرد نقش این شهید را بازی کند.

 

حالا او ایفاگر نقش شهید محمد بروجردی در فیلمی به کارگردانی محمد حسین لطیفی است، گویا آرزوی او رنگ واقعیت دیده.

 

حمیدیان گفته بود:« من با کتاب «مسیح کردستان» که جمال شورجه به من داده بود عاشق شهید بروجردی شدم که قرار بود نقشش را بازی کنم و بعد از فیلم «مزرعه پدری» که رسول ملاقلی‌پور ساخته بود و من را گشتاپو صدا می‌کرد، بیشتر شیفته زندگی این شهدا شدم.»

 

فیلم سینمایی شهید بروجردی به تازگی وارد مرحله فیلمبرداری شده است و در جشنواره فجر امسال از آن رونمایی خواهد شد.

 

بابک حمیدیان پیش از این بازی در فیلم‌های دفاع مقدسی را تجربه کرده است؛ از جمله «مزرعه پدری»، «چ»، «۵۰ قدم آخر»، «سرو زیر آب» و «طبل بزرگ زیر پای چپ». او همچنین طی دو دهه فعالیت در سینما موفق به دریافت جوایز مختلف شده است. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره فجر برای «چ» و «روز رستاخیز»، تندیس نقش مکمل برای «ریسمان باز» از جشن خانه سینما، دو تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل برای «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» و «چ» از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران به همراه جایزه بهترین بازیگر مرد برای «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند» و «چ» از جشن حافظ، برخی از افتخارات حمیدیان هستند.

 

فیلم شهید محمد بروجردی با عنوان #غریب به تهیه کنندگی #حامد_عنقا محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که فیلمنامه آن بر اساس منابع مستند و پژوهشی مختلف همچون کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرت الله محمودزاده و دیگر اسناد تازه یافته، نوشته شده است.

بابک حمیدیان در فیلم غریب ایفاگر شهید محمد بروجردی خواهد بود
بابک حمیدیان در فیلم غریب ایفاگر شهید محمد بروجردی خواهد بود