1

تحریم «مغزهای کوچک زنگ زده» توسط حوزه هنری؟⇔درحالی که قرارداد اکران این فیلم به سرگروهی سینمایی متعلق به حوزه ثبت شده بود!!!

سینماروزان: درحالی که قرارداد اکران «مغزهای کوچک زنگ زده» برای روی پرده رفتن از چهارم مهرماه در گروه آزادی به ثبت رسیده بود و عرضه اقلام تبلیغاتی فیلم هم آغاز شده اما پرسشهایی جدی شکل گرفته درباره تحریم این فیلم توسط حوزه هنری!

حوزه هنری که در ماههای اخیر هیچ فیلمی و حتی آثاری مناقشه برانگیز همچون «عصبانی نیستم» و «خانه دختر» را تحریم نکرده بود با تحریم «مغزها…» بدعتی را در تاریخ سینمای ایران به جای خواهد گذاشت.

بدعت از این منظر که قرارداد اکران «مغزها…» برای سرگروهی ثبت رسیده به نام آزادی که مهمترین سینمای حوزه هنری در سالهای اخیر است!! عجیب است که پیشتر نمایش این فیلم در سینماهای حوزه و حتی عقد قرارداد با سرگروه آزادی بلااشکال دانسته شده بود و حالا زمزمه‌های تحریم فیلم توسط حوزه هنری شنیده شده؟؟

«مغزها…» از جمله فیلمهای جشنواره سی و ششم فیلم فجر بود که چه به لحاظ دراماتیک چه به لحاظ فرمی توجهات را جلب کرد و هرچند هیأت داوران سیمرغهای بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را از این فیلم دریغ کرد و به دو فیلم ارگانی داد اما در نهایت سیمرغ فیلم محبوب تماشاگران به «مغزها…» رسید!

حین برگزاری جشنواره سی و ششم «مغزها…» در سینماهای متعلق به حوزه و از جمله سینما آزادی و استقلال به نمایش درآمد و در این سینماها سانس فوق العاده به آن تعلق گرفت اما حالا در آستانه اکران، بناست توسط حوزه تحریم شود!؟؟

آیا این تحریم ناشی از تغییر و تحول در سازمان تبلیغات اسلامی و حضور محمد قمی به جای مهدی خاموشی در این نهاد است؟؟