1

تحریم حوزه هنری کارگر نیفتاد⇐”لانتوری” در شب اول اکرانش ۱۰۰ میلیون را رد کرد

سینماژورنال: اکران “لانتوری” رضا درمیشیان در حالی از سیزدهم مردادماه آغاز شد که هیچ کدام از سینماهای حوزه هنری این فیلم را در برنامه نمایش خود قرار ندادند و به نوعی به تحریم آن پرداختند.

به گزارش سینماژورنال البته که محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری هم در واکنش به این تحریم فقط از این گفت که در مسافرت است.(اینجا را بخوانید)

با این حال فروش “لانتوری” از همان سانسهای ابتدایی فوق العاده بود و فیلم فقط در شب اول نمایش اش فروش 100 میلیون را رد کرد و حدودا 140 میلیون فروش داشت.

این فروش بالا آن هم بدون در اختیار داشتن سینماهای حوزه هنری می تواند یک رکورد باشد و البته تثبیت این واقعیت که با راه اندازی پردیسهای سینمایی در نقاط مختلف شهر دیگر حتی تحریم حوزه هنری نمی تواند باعث عدم توجه مخاطبان به یک فیلم خاص شود.

به خصوص که به جز پردیس آزادی اغلب سینماهای متعلق به حوزه هنری سینماهایی مستعمل در مرکز شهر هستند که علیرغم بازسازی هم نتوانسته اند رونق پردیسهای سینمایی را داشته باشند.

باید منتظر ماند و دید واکنش مدیران حوزه هنری به این فروش بالا علیرغم تحریم “لانتوری” چیست؟ آیا آنها در روزهای آینده رفتار خود را نسبت به “لانتوری” تغییر خواهند داد؟