1

تایید خبر سینماروزان توسط معاون نظارت⇐چینش اکران نوروزی بدون حضور نمایندگان سینماداران و پخش‌کنندگان!!+خبری ناگوار برای صاحبان آثاری اکران نشده که دو سال از تولیدشان گذشته!

سینماروزان: چندی قبل از چینش اکران نوروزی۹۹ بدون حضور نمایندگان سینماداران و پخش‌کنندگان و ایرادات این روش انتخاب فیلم نوشتیم.(اینجا را بخوانید)

گفته‌های تازه محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون نظارت درباره نظام‌نامه تازه اکران، تایید خبر پیشین سینماروزان است.

طباطبایی‌نژاد به تسنیم گفت: چینش اکران نوروزی توسط شورای اکران نوروزی انجام خواهد شد و من نیز عضو آن شورا هستم. این شورا متشکل از مدیرعامل خانه سینما(منوچهر شاهسواری)، رئیس شورای صنفی نمایش(محسن امیریوسفی)، بنده به عنوان مسئول این شورا که مدیرعامل نظارتم و مدیر کل نمایش حرفه‌ای(محمدرضا فرجی)، و محمود اربابی به عنوان نماینده رئیس سازمان است.

فارغ از آن که محمود اربابی که کمترین ربطی به مقوله پخش یا سینماداری ندارد به‌عنوان نماینده رییس سازمان در شورای اکران نوروزی انتخاب شده، طباطبایی‌نژاد به صراحت آب پاکی را روی دست صاحبان آثاری اکران‌نشده ریخته که دو سال از تولید فیلمشان گذشته!

طباطبایی‌نژاد گفت: فیلم‌هایی که از دو سال قبل هنوز اکران نشده‌اند فقط می‌توانند در گروه آزاد نمایش داده بشوند! اکران گروه آزاد هم خارج از قرعه‌کشی است و بایدحداقل 6 قرارداد سینما و حداکثر 15 قرارداد آماده شود تا در نوبت اکران قرار بگیرد.

معاون نظارت تاکید کرد: فیلمی که دو سال است نتوانسته است اکران شود چطور می‌تواند فروش خوبی را داشته باشد تا بخواهد وارد چرخه قرعه‌کشی شود؟ آن فیلم نتوانسته است در دو سال مشتری خود را پیدا کند و حالا هم نمی‌تواند وارد قرعه کشی شود. اما فیلمی که کمتر از دو سال است که از ساخت آن می‌گذرد می تواند وارد قرعه کشی شود!!