1

تازه ترین خروجی شورای صنفی نمایش⇐ثبت تقاضای ۲۱ فیلم(!) برای اکران نوروزی/۷ فیلم نهایی هفته آینده اعلام خواهد شد/احتمال افزایش سقف اکران نوروزی دفاتر مختلف پخش/دستور به اکران “دایان” و “بهشت گمشده” از همین هفته

سینماروزان: در تازه ترین جلسه شورای صنفی نمایش تقاضای اکران نوروزی 21 فیلم سینمایی در شورا ثبت شد و در جلسه‌ هفته آینده شورا در روز دوشنبه ۱۳ اسفند بعد از بررسی‌های نهایی و بر اساس مشخص شدن سرگروه‌ها هفت عنوان فیلم به شکل قطعی برای اکران نوروزی انتخاب و اعلام می‌شوند.

بنا به تصمیم کارگروه اکران اسامی فیلم‌های متقاضی اعلام نخواهد شد اما بعد از تعیین شدن فیلم‌هایی که به صورت قطعی در نوروز اکران می‌شوند نام هفت فیلم به همراه سرگروه‌های آنها اعلام می‌شود.

همچنین درباره این مساله که هر دفتر پخش یک فیلم می‌تواند در نوروز اکران کند یا دو فیلم، نتیجه نهایی توسط شورا اتخاذ نشده است و هیچ بعید نیست که سقف پخش هر دفتر به دو فیلم افزایش یابد.

در بخش دیگری از جلسه اخیر شورای صنفی نمایش مقرر شد که فیلم سینمایی “دایان” از روز چهارشنبه هشت اسفند در گروه آزادی و فیلم “بهشت گمشده” از روز چهارشنبه هشت اسفند در پردیس سینمایی باغ کتاب اکران شده و اکران سایر فیلم‌ها به دلیل حفظ کف فروش همچنان در سینماها ادامه دارد.