1

تازه‌ترین اظهارات مهناز افشار در واکنش به حواشی امتداد بازداشت همسرش⇐ما در مملكتي زندگي مي‌كنيم كه همين الان من مي‌توانم به شما بگويم دزد!!!/ يك شبه و بعد از سي و اندي سال نمي‌توان نان حرام خورد!/در زمانش حتما سوال‌هاي شما را پاسخ خواهم داد!

سینماروزان: وصلت مهناز افشار با یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین و سوسن صفاوردی هر دو از مدیران محمود احمدی نژاد، و از آن سو ادعاهایی که مهناز افشار بعد از روی کار آمدن دولت روحانی و بخصوص در جریان انتخابات مجلس اخیر در حمایت از اصلاح طلبان و در نقد دولت احمدی نژاد مطرح کرد، واکنش بسیاری از مخاطبان را موجب شد.

به گزارش سینماروزان دامنه این واکنشها با بازداشت همسر وی بخاطر شکایت سازمان هلال احمر تشدید شد و البته افشار هیچ گاه نتوانست پاسخهایی منطقی برای این واکنشها داشته باشد.

این بازیگر به تازگی در گفتگو با «اعتماد» با اشاره به حواشی ازدواج با آقازاده ای منتسب به احمدی نژاد و واکنش مخاطبان به این ماجرا گفته است: در ارتباط با ازدواجم و حواشي آن به هيچ عنوان در جايي اعلام نكردم كه زندگي شخصي من است و به هيچ كس ربطي ندارد. تنها كاري كه كردم دعوت به سكوت بود و گذر زمان براي اثبات حقيقت.

وی با اشاره به دلخوریهایش از نقد مخاطبان اظهار داشته است: سال‌هاي اول به خصوص زماني كه دخترم به دنيا آمد از يك سري مطالب و حواشي آزرده شدم. اما از جايي به بعد گفتم من نمي‌توانم تمام عمرم را براي اثبات خودم زمان بگذارم. ما در يك مملكتي زندگي مي‌كنيم كه همين الان من مي‌توانم به شما بگويم دزد. اگر همه آدم‌ها اين حرف را بشنوند از من نمي‌خواهند ادعايم را ثابت كنم، برعكس از شما مي‌خواهند ثابت كنيد دزد نيستيد! شما چطور مي‌توانيد صورت مساله‌اي را كه از پايه اشتباه است ثابت كنيد؟‌ من در چنين جامعه‌اي چطور مي‌توانم فردفرد آدم‌ها را توجيه كنم كه دارند اشتباه مي‌كنند؟ اين كار باعث مي‌شود زمانم، انگيزه و روياها و فعاليت‌هايم را از دست بدهم. براي همين مي‌گويم خيلي خب، من كار خودم را انجام مي‌دهم، شما هم مي‌توانيد سوال داشته باشيد و من هم در زمانش حتما سوال‌هاي شما را پاسخ خواهم داد.

افشار درباره واکنش همکارانش به حاشیه های بازداشت همسر بیان داشته است: هيچ‌وقت آنقدر كه نظر مخاطب و مردمان بي‌غرض برايم مهم بود، نظر همكارانم برايم مهم نبود به يك دليل بزرگ. چون هميشه فكر مي‌كردم هيچ‌وقت نمي‌تواند نظرات آنها در سينماي رقابتي آن‌هم از نوع منفي‌اش مهم باشد كه من به آن توجه كنم. من الان نزديك چهل سالم است، قبل از اين سه سال يك پيشينه‌اي داشتم. من اگر خيلي آدم وحشتناكي هم باشم واقعا در اين سه سال خيلي نمي‌توانم تغيير رفتار بدهم. چطور مي‌توانم در يك دوره سه ساله تبديل به يك آدم عجيبي شوم؟ من تغييرات ديدگاه مذهبي را مي‌توانم بپذيرم آن هم البته برايم جاي سوال است، اما مي‌شود بعد سي و چند سال آدم، چرخش بزرگي در اين زمينه كند، يا مثلا آدم يك شبه مي‌تواند عاشق بشود ولي ايدئولوژي و يك سري فعاليت‌ها و اعتقادات به صورت كلي يك شبه نمي‌تواند تغيير كند. شما اگر به نان حلال اعتقاد داريد يك شبه بعد از سي و اندي سال ديگر نمي‌توانيد نان حرام بخوريد…

وی افزود: از همكارانم تغيير عجيبي نديدم شايد خودم تصميم گرفتم همان ابتدا كمتر كار كنم تا بتوانم خودم را بهتر پيدا كنم اما من هيچ‌وقت گارد يا رفتار عجيبي نديده‌ام، اگر هم بوده به گوش من نرسيده است. آن تعدادي كه اين احساس را داشته‌اند هم هيچ‌وقت برايم مهم نيستند.