1

تازه‌ترین داده‌های پخش‌کننده «محمد…»مجیدی حکایت دارد از اینکه⇐۱۲۰میلیارد هزینه تولید شده و فقط ۲۵ میلیارد برگشته!⇔۲۰ میلیارد خروجی اکران داخل است و ۵میلیارد خروجی اکران‌های منطقه‌ای!

سینماروزان: هرچند حدودا دو سال از روی پرده رفتن فیلم «محمد رسول الله(ص)»مجید مجیدی میگذرد اما حواشی پیرامون به خدمت گرفتن دو سرگروه برای روی پرده فرستادن این فیلم و گلایه های صاحبان آثاری که همزمان با آن روی پرده رفتند از حج بالای سینماهای تخصیص یافته برای آن همچنان در خاطرات باقیست.

به گزارش سینماروزان «محمد..» در حالی حدود شش ماه روی پرده بود که در پایان اکران آمار از فروش 16 میلیاردی آن حکایت داشت ولی پخش کننده از فروش حدودا 20 میلیاردی آن گفت.

محمدرضا صابری که به واسطه این پروژه تا مدیریت پخش موسسه نورتابان پیش رفت به تازگی در خلال گفتگویی تفصیلی با «جوان» هم رقم تولید 120 میلیارد که پیشتر از طریق سایت رسمی جشنواره مونترال اعلام شده بود را تأیید کرده و هم داده‌هایی را درباره آورده مالی برآمده از اکران خارجی آن گفته است.

صابری بیان داشت: کل هزينه اين فيلم ۱۲۰ ميليارد تومان بود که ما بارها اعلام کرديم. الان ما يک شهرک داريم که غير از هزينه افزوده‌اش ۳۵‌ميليارد تومان هزينه‌اش شده است، ۱۵‌ميليارد هزينه وسايل فيلمبرداري شده بود. خود فيلم حدود ۶۳ ميليارد هزينه داشت. قطع به يقين مي‌گويم ان‌شاءالله اين فيلم چند برابر هزينه خودش را مي‌دهد.

صابری با اشاره به اینکه طبق آمار رسمی فروش داخل فیلم 20میلیارد بوده درباره درآمد اکرانهای خارجی فیلم بیان داشت: ما 600هزار دلار از ترکيه‌ و 100هزار دلار از داغستان گرفتيم، حدود 400 هزار دلار سهم ما در عراق شد، در روسيه هم بچه‌هاي مالي حضور دارند و بالاي ۱۵۰ هزار دلار در آنجا هست، اميدواريم با توافقي که با کمپاني هند داريم اين وضع بهتر شود.

برمبنای آنچه صابری گفته مجموع درآمد «محمد…» از اکران خارجی حدود یک میلیون و 250 هزار دلار بوده است که با احتساب دلار 4هزار تومانی میشود چیزی حدود 5 میلیارد تومان. درآمد داخلی آن را هم اگر برمبنای گفته های این پخش کننده حدود 20 میلیارد بدانیم و از سهم سینماداران و عوارض بگذریم، خروجی این فیلم حدودا 25 میلیارد میشود.

120 میلیارد هزینه شد و 25 میلیارد بازگشت!