1

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش⇐رایزنی برای خارج کردن سالنها از مشاغل دائم‌التعطیل کرونایی!+ثبت قرارداد اکران “خورشید” برای هر شهری که سازندگان بخواهند!!

سینماروزان: بالاخره و بعد از گذشت نه ماه از شیوع کرونا شورای صنفی نمایش به این نتیجه رسید که اگر بخواهد صرفا نظاره‌گر تعطیلی ادامه‌دار سینماها باشد، دردی را دوا نمی‌کند و از همین رو به‌دنبال رایزنی برای حل مشکل تعطیلی مداوم سینماهاست.

شورای صنفی نمایش درخواستی را به سازمان سینمایی برای خارج کردن سالن‌های سینمایی از مشاغل گروه سه ستاد ملی کرونا ارائه کرده است.

در آخرین جلسه شورا که با حضور محمدرضا فرجی (مدیر کل تولید و اکران در سازمان سینمایی) برگزار شد، موضوع ادامه‌دار بودن تعطیلی سالن‌های سینمایی و راهکاری برای خارج کردن ْآن‌ها از مشاغل ردیف سه بحث و مقرر شد که درخواست شورا به سازمان سینمایی ارائه شود تا از طریق مدیران این سازمان ، پیگیری شود.

سینماها جزو مراکزی بودند که پیش از تعطیلی‌های اخیر هم ، پروتکل‌ها را با جدیت رعایت می‌کردند ولی مدام و به بهانه قرار گرفتن در زمره مشاغل رده سه کرونایی، تعطیل می‌شوند.

به جز این در جلسه اخیر شورا مقرر شد که فیلم “خورشید”مجید مجیدی به مدت یک هفت در هر شهری که سازندگان تعیین کردند، اکران شود تا لابد بتواند به عنوان گزینه ایرانی به اسکار اعلام شود؟؟