1

تازه‌ترین خروجی شورای صنفی نمایش⇐دستور تعطیلی سینماها در دهه اول محرم+ثبت قرارداد اکران فیلمی توقیفی که پنج سال قبل با حمایت معاون نظارت تولید شده بود!

سینماروزان: در تازه‌ترین جلسه شورای صنفی نمایش مقرر شد سینماهای سراسر کشور در دهه اول محرم از اول تا ۱۱ شهریورماه به دلیل ایام شهادت سالار شهیدان تعطیل بوده و از روز ۱۲ شهریورماه بازگشایی شوند.

به جز این شورای صنفی نمایش مقرر کرد فیلم سینمایی «کاکا» به کارگردانی علی سرآهنگ و تهیه‌کنندگی امیر سماواتی از دوازدهم شهریورماه در سرگروه باغ کتاب روی پرده برود.

پنج سال قبل “کاکا” با حمایت مستقیم مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی(به مدیریت محمدمهدی طباطبایی نژاد) تولید شده و هرچند به نظر می‌رسید که با آماده شدن پیش از جشنواره سی و چهارم به جشنواره برسد ولی اعمال اصلاحات فراوان به آن موجب شد، فیلم مدتها در محاق باشد.

خط اصلی داستان “کاکا” مبتنی بر یک مثلث عاشقانه است که دو ضلع آن یک جوان و پدرش هستند و همین مضمون باعث شد رونمایی آن در جشنواره‌ای به‌ نام سما هم حاشیه‌ساز شود و حالا که مدیر سابق مرکز گسترش در معاونت نظارت حاضر است، این فیلم پروانه گرفته و البته قرارداد اکرانش هم ثبت شده است!

بد نیست بدانید طباطبایی نژاد(معاون کنونی نظارت) در فیلم «با دیگران» به تهیه کنندگی امیر سماواتی(تهیه‌کننده “کاکا”) هم به عنوان مجری طرح حضور داشت و حالا با حضور طباطبایی‌نژاد در اداره نظارت بالاخره عاقبت “کاکا” هم به خیر ختم شده و این فیلم بعد از دهه اول محرم روی پرده خواهد رفت.

محمدمهدی طباطبایی نژاد در پشت صحنه “کاکا”